افزایش ایمنی جاده‌ها، با تبدیل راه اصلی به بزرگراه 

بهزاد شاهسوندی-اصفهانمعاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در محورهای دو بانده تصادفات بسیار کمتر است گفت: ارتقاء راه‌های اصلی به بزرگراه نقش بسیار مهمی در ایمنی و کاهش تصادفات دارد.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ اظهار کرد: حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل وظیفه احداث باند دوم در محورهای دو خط را بر عهده دارد. بر این اساس این محورها از راه‌های اصلی به بزرگراه ارتقا می‌یابد که نقش بسیار مهمی در ایمنی و کاهش تصادفات دارد.  

وی افزود: در محورهای دو بانده تصادفات بسیار کمتر بوده و اگر مواردی نیز وجود داشته باشد بیشتر ناشی از خطای انسانی است.  

وی با بیان اینکه نظارت بر همه پروژه‌ها توسط مهندسان مشاور انجام می شود، گفت: برای ساخت هر جاده مطالعاتی در سه فاز توسط مهندسین مشاور انجام می‌پذیرد. که انتخاب این مشاوران بر مبنای توانایی علمی و عملی آنها است. همچنین ارزیابی فنی و اقتصادی پروژه‌ها بر عهده مهندسان مشاور است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: تا زمانی که جاده‌های مواصلاتی کشور دو خط باشد ایمنی کامل ایجاد نمی‌شود. در جاده‌های چهارخطه قوس‌ها بر اساس سرعت مجاز (۱۱۰ کیلومتر بر ساعت) طراحی می‌شود.  

شاهسوندی خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت محوری ایمن است، بیشترین تصادفات استان در محور مبارکه مجلسی، برزک کاشان، تیران سامان، نایین انارک خور طبس و چادگان است. با اجرایی شدن باند دوم میزان تلفات کاهش یافته اما قطعاً به صفر نمی‌رسد و در تصادفات جاده‌ای باید سایر عوامل بروز تصادف را هم در نظر گرفت. 
(۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲-)