تعمیرات اساسی وارتقاء راندمان 5 دستگاه کمپرسور گاز با استفاده از توان شرکت دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از تعمیرات اساسی و ارتقاء راندمان دستگاه کمپرسور گاز با استفاده از توان یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقانی اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، در حاشیه برنامه دیدار دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و استاندار اصفهان باشرکت های دانش بنیان و با فعالان حوزه فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، قرداد تعمیرات اساسی و بهینه سازی 5 دستگاه کمپرسور گاز طبیعی بین مدیرعامل گاز اصفهان و یک شرکت دانش بنیان منعقد گردید.

ابوالقاسم عسکری، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در این خصوص، گفت: طی این قرارداد یک شرکت دانش بنیان از مجموعه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تعمیرات اساسی و ارتقاء راندمان 5دستگاه کمپرسور گاز طبیعی ایستگاه مادر در شهرستان نائین و بهینه سازی تجهیزات جانبی آنها را جهت سازگاری با شرایط جدید به همراه نصب و راه اندازی کل مجموعه و ساخت و ارائه دو کیت لوازم یدکی دو ساله جهت  استفاده کمپرسور ها متعهد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه، این  کمپرسورها با فشار گاز کمتر از 820 پوند کارایی کارایی خود را از دست می دادند، گفت: با اجرای طرح بهینه سازی وارتقاء راندمان  کمپرسورهای گاز که طی این قرارداد انجام خواهد شد، کمپرسور در فشار 500psi نیز کارایی خواهد داشت.

عسکری، با اشاره به اینکه گازرسانی به شهرهای شرق اصفهان، بزرگترین گازرسانی به روش CNG در سطح کشور می باشد، افزود: در این ایستگاه که به ایستگاه مادر اطلاق می شود، گازطبیعی به صورت فشرده از طریق مخازن مخصوص حمل گاز، منتقل می گردد و پس از تقلیل فشار از طریق شبکه گاز شهری به شهرهای خور، جندق، فرخی و انارک و روستاهای چوپانان، چاه ملک، ابراهیم آباد و جعفرآباد توزیع می گردد.

وی، با بیان اینکه تعمیرات این نوع کمپرسورها به دلیل پیچیدگی بسیار و فناوری بالا به سادگی قابل انجام نبود، گفت: اجرای این طرح دانش بنیان با استفاده از خلاقیت و نوآوری جوانان ایرانی،اقدامی بسیار ارزشمند می باشد و با انجام موفقیت آمیز آن می توان این طرح مذکور را برای تمامی تعمیرات، بهینه سازی و ارتقاء راندمان کمپرسورهای گاز، در سطح کشور، مورد استفاده قرار داد.
(دوشنبه ١٥ اسفند ١٤٠١ - ٠٨:٤٤)