معرفی کتاب

انارک نیوز - Nasrin Rahim.1400
?کتاب: #کافه_قنادی
?️نویسنده: #نسرین_رحیم
?#نشر_البرز
?111 صفحه
?ژانر: #کودک_نوجوان_نیلوبوک
?#هر_هفته_یک_کتاب_میخونم
.
خلاصه:
?دایانا، دختر 13 ساله‌ای است که با مادرش زندگی می‌کند و خواهان ازدواج مجدد پدر و مادرش است اما مادرش تصمیم می‌گیرد او را رها کند و با پابلو ازدواج کند و به اسپانیا برود و...
.
نظر من:
?دومین کتاب من از این نویسنده مهربون و انتقادپذیر، من رو یاد کتاب اول، "دختر نارنجی" انداخت.

یه داستان روون از دختری 13 ساله که آرزوها و رویاهایی داره، با مشکلاتی مواجه می‌شه، باید تصمیمات سختی بگیره و در نهایت با تلخی و شیرینی زندگی روبه‌رو می‌شه.

?نقش پدر، مادر، مادربزرگ و پدربزرگ در کتاب‌های خانم رحیم خیلی زیبا نشون داده شده و ارزش خانواده، دوستی و محبت رو به‌راحتی میشه توش حس کرد.

هم‌چنین الطاف خدا و مهربونی به مردم از دیگر مواردیه که خیلی به چشم میاد و می‌تونه در تفکر کودکان و نوجوانان تاثیر مثبتی بذاره. دیدن این همه مهربونی من رو یاد مهربونی خود نویسنده انداخت.

?جالبی کتاب اینه که در آمریکا و بین شخصیت‌های مسیحی اتفاق می‌افته و حس کتاب‌های خارجی و فرهنگ و دنیای اون‌ها رو داره که باعث می‌شه من بیشتر خوشم بیاد.

کتاب برای رده سنی خودش یعنی کودک و نوجوان، زیبا و روونه. هرچند منم به عنوان بزرگسال ازش لذت بردم و حالت بچه‌گانه نداشت. مفاهیمی توش داشت که در هر سنی دونستنش لذت‌بخشه.

?نویسنده این کتاب خیلی مهربون، خوش‌برخورد و انتقادپذیر هستند و در طول کتاب، مهربونی خودشون رو در تک تک کلمات و جملات کتاب حس کردم
@nasrin.rahim.ir
.
جملات زیبا:
?من توی تموم این سال‌هایی که زندگی کردم به چیزی رسیدم که باید بگم واقعیت تلخیه. اون هم اینه که زندگی هیچ‌وقت کاملاً به میل ما نمی‌گذره عزیزم. گاهی با همه تلاشی که آدم می‌کنه تا به خواسته‌هاش برسه، زندگی ورقی رو که خودش به هر دلیلی برات انتخاب کرده رو میکنه و توجهی هم به میل و خواست‌ت نمی‌کنه.
.
?امتیاز گودریدز: ثبت نشده
?امتیاز من: 4/5
?در یک کلام: کافه مهربونی
.
?به چه کسی پیشنهاد می‌دم: خوندنش زمان کم و لحظات خوشی به همراه داره. پس بین کتاب‌های دیگه بخونید و لذت ببرید بخصوص کودکان و نوجوانان.

?چی ازش یاد گرفتم: تا از چیزی به طور کامل خبر نداری، قضاوت نکن و هیچ‌وقت فداکاری اشتباه نکن.
.
❓در چه شرایطی فداکاری کردن قشنگ و لازمه؟
❓عزیزترین فرد زندگیت کیه؟
.
#نیلوبوک #البرز_نیلوبوک #نشرالبرز #البرز #کتابخوانی #معرفی_کتاب
#book #bookish #bookishgirl #bookworm #booklover #bookshelf