تداوم گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوای اصفهان

تداوم گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوای اصفهانرئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: تا اوایل هفته آینده شاهد گرد و خاک محلی و کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شمال، شرق و مرکزی استان خواهیم بود.

لیلا امینی رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی تا اوایل هفته آینده در سطح استان، آسمانی صاف در ساعات بعدازظهر گاهی قسمتی ابری همراه با وزش بادپیش‌بینی می‌شود که به طور لحظه‌ای تندباد و وزش باد نسبتاً شدید را به همراه دارد.

وی افزود: در نواحی شمال، شرق و مرکزی استان در شهرهای اردستان، مهاباد، زواره، انارک، چوپانان، نایین، نجف آباد، اصفهان، شرق اصفهان، فرودگاه، ورزنه، زرین شهر، مبارکه، شهرضا و کبوترآباد وزش باد با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه است.

امینی با بیان اینکه دما تا پایان هفته روند افزایش جزئی خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۸ و کمینه فردا صبح ۲۱ درجه و خوروبیابانک با ۴۳ و بویین میاندشت با ۷ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: بیشترین وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته در مهاباد با ۷۶ کیلومتر و شهر اصفهان به صورت لحظه‌ای ۳۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه دید در سطح شهر اصفهان در فرودگاه به ۲.۵ کیلومتر رسیده است، خاطرنشان کرد:  تا اوایل هفته آینده شاهد گردوخاک محلی و کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شمال، شرق و مرکزی استان خواهیم بود.

(۱۷:۲۹ ۱۴۰۲-۳-۲۳)