وزش تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک در راه اصفهان

وزش تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک در راه اصفهانرئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از فردا دوشنبه تا چهارشنبه باد و گردوخاک و وقوع تندباد لحظه‌ای مناطق شمال و شرق و مناطق مرکزی استان را در بر می‌گیرد.

لیلا امینی رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو نسبتاً ناپایداری در هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد در نیمه شرقی و شمال و مناطق مرکزی استان، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و همراه با گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعت منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

امینی با بیان اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۴ و کمینه فردا صبح ۱۷ درجه و بویین میاندشت با ۷ و آران و بیدگل و بادرود با ۳۶ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

صدور هشدار زرد

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ساعتی بیان کرد: از فردا دوشنبه تا چهارشنبه باد و گردوخاک و وقوع تندباد لحظه‌ای مناطق شمال و شرق استان را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: وزش باد به نسبت شدید تا شدید و فعال شدن کانون گرد و خاک به کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا در مناطقی چون اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خمینی شهر، فرودگاه اصفهان، زواره، برخوار، خور و بیابانک، نجف‌آباد، ورزنه، مبارکه، لنجان و نائین منجر می‌شود.

امینی اضافه کرد: خیزش گردوخاک منجر به کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی در مناطق شرق و شمال استان، احتمال اختلال در مسیر تردد به استان‌های سمنان، خراسان جنوبی و قم می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، رعایت اصول بهداشتی در راستای کاهش اثرات ذرات گرد و خاک، استحکام سازه‌های موقت و احتیاط در تردد جاده‌ای توصیه می‌شود.

۱۹:۴۷ ۱۴۰۲-۶-۲۶