کارگاه آموزشی سامانه سادا با حضور مدیران ۱۴ شهرداری به محوریت شهرداری نایین برگزار شد

کارگاه آموزشی سامانه سادا با حضور مدیران ۱۴ شهرداری به محوریت شهرداری نایین برگزار شد

شهردار نایین گفت: کارگاه آموزشی سامانه سادا نوین مبتنی براطلاعات مکان محور GIS به منظور ثبت اطلاعات املاک شهرداری‌ها با حضور شهرداری‌ شهرستان‌های ورزنه، کوهپایه، اردستان، خوروبیابانک و نایین به مرکزیت نایین و به دعوت دفتر شهری استانداری برگزار شد.

حسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری نائین در هفته‌ای که گذشت میزبان شهرداری‌های اردستان، زواره، مهاباد، بافران، انارک، خور، فرخی، جندق، ورزنه، اژیه، هرند، کوهپایه، تودشک و سجزی به منظور برگزاری جلسه آموزش و ایجاد سامانه سادا در شهرداری‌های کل کشور بود.

وی ادامه داد: این جلسه با حضور شهرداری‌های شهرستان‌های ورزنه، کوهپایه، اردستان، خوروبیابانک و نائین به مرکزیت شهرستان نائین و به دعوت دفتر شهری استانداری با موضوع آموزش و ایجاد سامانه سادا در شهرداری‌های کل کشور به منظور ثبت اطلاعات املاک شهرداری‌ها در این سامانه برگزار شد.

شهردار نائین افزود: پس از این جلسه و مطابق شیوه سامانه مذکور، مبنای اطلاعات شهرداری‌ها در خصوص املاک می‌تواند در دسترس مسئولان فرادستی نیز قرار گیرد و این اتفاق به خود شهرداری کمک می‌کند تا با درایت و دقت بیشتری املاک خود را رصد کند.

وی با بیان اینکه به این طریق هر اتفاقی در خصوص املاک شهرداری‌ها رخ دهد در دسترس مسئولان فرا دستی قرار دارد، گفت: دوره آموزشی برگزار شده در نائین با حضور شهرداری ۵ شهرستان به خوبی در سالن فرمانداری شهرستان نائین برگزار شد و کارشناسان اداره کل امور اقتصاد دارایی استان اصفهان نیز به جهت ارائه توضیحات لازم برای کارشناسان املاک و انفورماتیک شهرداری در این جلسه حضور داشتند.

شفیعی اضافه کرد: امیدواریم ثبت نام اطلاعات تکمیلی این سامانه در شهرداری‌ها اتفاق بیفتد همانطور که بسیاری از شهرداری‌ها این روند لازم را آغاز کردند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهر نائین از لحاظ وسعت و جمعیت جزو بزرگترین شهر شرق استان اصفهان است و با توجه به اینکه در مباحث آموزشی شهرداری‌ها با عنایت به وسعت و جمعیت استان به‌طور معمول چهار نقطه شامل غرب، شرق، شمال و جنوب انتخاب و به محوریت یکی از شهرداری‌ها، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

کد خبر 696229 - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۹