افزایش سرما و دمای زیر صفر در اصفهان/ بارش باران و تگرگ ادامه دارد

افزایش سرما و دمای زیر صفر در اصفهان/ بارش باران و تگرگ ادامه دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی، بیشتر مناطق به ویژه در نیمه جنوبی، شرقی و تا حدودی شمالی استان به صورت نیمه ابری، گاهی ابری و رگبار باران، وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با رعدوبرق و مه‌آلودگی و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی بر روی استان تا اواسط امروز است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق به ویژه در نیمه جنوبی، شرقی و تا حدودی شمالی استان، به صورت نیمه ابری، گاهی ابری و رگبار، وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با رعدوبرق و مه‌آلودگی و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: شرایط جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر عمومی و کاهش دید به صورت محلی نیز وجود دارد، از فردا تا پایان هفته آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد ملایم و در برخی از مناطق مرکزی و صنعتی غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با توصیف سامانه فعالیت سامانه بارشی و نوسانات دمایی در استان اصفهان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواسط روز شنبه آغاز شده و تا پایان امروز با بارش باران گاهی رگبار، رعدوبرق و تند باد موقتی، مه‌آلودگی و کاهش دید همراه است.

معتمدی با اشاره به پیش‌بینی فعالیت سامانه مذکور در مناطق شرق و با شدت کمتر شمال و مرکز استان اصفهان، گفت: در این مدت شهرستان‌های اردستان، مهاباد، نطنز، بادرود، اصفهان، نائین، شرق اصفهان، مبارکه، ورزنه، انارک، زواره، آران و بیدگل، کاشان، چوپانان، خوروبیابانک تحت تأثیر فعالیت سامانه بارشی و نوسانات دمایی در استان هستند.

وی اظهار کرد: اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر عمومی به صورت محلی، شکل‌گیری روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقتی از اثرات مخاطرات سامانه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: اجتناب از تردد به ویژه در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در روزهای آینده کاهش نسبی خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معتمدی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد، به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.