صدای دلخراش طبل جنگ!

انارک نیوز - وقتی سیلی بنیان کن در راه است و این سیل به خانه ما می رسد می توانیم کارهای مختلفی انجام دهیم که عبارتند از:
1- خود را به خواب بزنیم، وقت تلف کنیم و امیدوار باشیم هیچ اتفاقی نمی افتد.
2- جلوی سیل بایستیم و با دست خالی آنرا منحرف کنیم.
3- سیل بند بسازیم.

دلار که اوایل بهمن ماه 96 حدود 4500 تومان بود ایام عید به 6000 تومان و چندی پیش به 7000 تومان رسید.
در گروههایی مطرح شد که دلار بالا برود، به ما چه؟ بنظر می رسد توی این مملکت نیستند تا به یاد آورند پارسال گوشت 38 هزار تومان و بعد 48 هزار تومان و دیروز 60 هزار تومان شد.
سکه طلا پارسال حدود یک میلیون و الان دو میلیون تومان شده است.
دولت وقتی می خواهد قیمت چیزی را مثل حامل های انرژی در مجلس بالا ببرد قیمت آنرا در خلیج فارس به دلار اعلام می کند و اصلاً به گوشش نمی رود که اینجا ایران است و حقوق دریافتی به دلار نیست! حالا بگو گرانی دلار به من چه؟
پس دلار تا کنه وجود ما ریشه دوانده و هربار بالا رود بایستی بر خود بلرزیم که چقدر از ارزش ریال کم شده و چقدر خدمات دولتی و مایحتاج ضروری گران می شود.
این پایین آمدن قدرت خرید یعنی کمتر می توانی بخری، یعنی تولید روی دست تولیدکننده می ماند و آخرش بیکاری من و تو و فقر و اعتیاد و ... .
حال بگو وقتی کار برای مردان به سختی گیر می آید و فرزندانت و اطرافیانت کاری گیر نمی آورند، آن زن سرپرست خانواده که شوهرش معتاد یا در بستر افتاده یا فوت کرده چه کند؟
به قول فلانی تورم و گرانی را عمه بی سواد من در کوره دهات فهمید تو هنوز نفهمیده ای؟

دیشب هجدهم اردیبهشت ماه 97 که ترامپ رییس جمهور آمریکا بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و اعلام کرد از برنامه جامع هسته ای (برجام) خارج می شود وضعیت قیمت آنرا آشفته تر کرد و امروز برخی از نمایندگان محترم مجلس پرچم آمریکا و قرارداد برجام را در صحن مجلس و تعدادی دانشجو در میدان آزادی سوزاندند.
رگهای گردنمان بیرون زده و مرگ بر این و آن می گوییم تا کدامین مشکل را با این روش حل نماییم.
زمزمه هایی از سوی دلواپسان از عدم کفایت سیاسی رییس جمهور روحانی شنیده می شود - که وقتی سخنرانی می نماید نمی دانم نابسامانی ها و فساد رو به گسترش را قبول کنم یا حرف های زیبای ایشان را - که شب های سیاه و سردی را مژده می دهد.

اینک بگویید در چنین شرایطی بایستی هرگونه خطری را منکر شویم و به قول آنان که لباس عافیت پوشیده اند همچنان قدرتمندانه توی پوزه آمریکا بزنیم، با یاری چین و روسیه و لشکر بیکاران به جنگ دشمن سراپا مسلح آمریکای شرور جهانخوار و غده سرطانی منطقه اسراییل صهیونیست برویم یا مسئولین حکومتی به فکر بیفتند و با همین دو ریال که برایمان باقی مانده و هنوز اختلاس نشده تا به دلار تبدیل و از ایران خارج و ریال و قدرت خرید ضعیفتر شود فکری به حال اقتصاد کنند که آخرین نفس هایش را می کشد و آنرا از چنگال مخوف سیاست زدگی نجات دهند.

بر طبل جنگ زدن ساده است اما مدیریت جنگ در دنیای تکنولوژی های پیشرفته و دهکده کوچک جهانی دشوار است. بهتر است به هوش باشیم.