هردم از این باغ بری می رسد (3)

انارک نیوز - قبل از سرمایه گذاری در کارخانه فرغون سازی در شرکت فراز معادن همین سیصد هزار تومان را سرمایه گذاری کرده بودم که تعریف آن هم خالی از لطف نیست. 
چند روزی از عید نوروز 1378 گذشته بود که زنگ منزل پدر خانمم را زدند و چند نفر از آقایان فعال طرفدار وکیل وارد شدند و گفتند با هدف فعال نمودن معادن متروكه انارك بخصوص مسکنی و ايجاد اشتغال در منطقه محروم انارک برای جوانان، شركتي را می خواهیم تأسیس نماییم.
از مهندس م.ب.ا پرسیدم: مهندس خود شما چقدر سرمایه گذاری می کنید؟ پاسخ شنیدم دو میلیون تومان.
با شناختی که از آقایان و بازی انتخابات داشتم قول سیصد هزار تومان را دادم که شنیدم دویست میلیون تومان سرمایه جمع شد و شرکت بانام فراز معادن انارك تأسيس شد.
شرکت توانست با استفاده از اعتبار خوب زنان و مردان انارکی سهامدار که اکثراً در معادن نخلک مشغول یا بازنشسته بودند معدن سنگ باارزشی را که در گرفتنش دچار مشکل جدی شده بود بگیرد.
همچنین با پشتيباني نماينده مردم نایین آقای مهندس سید ابوالفضل رضوی علیرغم وجود اطلاعات اكتشافی دقيق و ميزان ذخیره قطعی توانست پروانه بهره برداری از معدن مس مسکنی را در سال 1379 بگیرد که هرگز فعال نشد.
حال هیئت موسس شرکت چه کسانی بودند و برای گرفتن معدن چه کسانی و چگونه به اداره معادن در تهران رفتند و پس از سوددهی و خرید ماشین آلات هریک از آقایان مهندسین بزرگ سهامدار چگونه توانستند میزان سهام خود را نجومی افزایش دهند در حالی که سهم مردم همان که بود ماند و چرا معدن مس مسکنی فعال نشد، داستانی دارد که فعلاً جایش اینجا نیست!
به هر حال زمستان 78 انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار و مردم انارک برایم سنگ تمام گذاشتند که در انارک حیرت انگیز و نزدیک به صد در صد بود. دوستان انارکی وکیل برای این که در شهرستان رأی نیاورم چه داستان های مزخرفی سر هم کردند گفتن ندارد که شرم آور است.
از طرف دیگر آنانی که می گفتند "دیانت ما عین سیاست ماست، سیاست ما عین دیانت ماست." داستانی دیگر دارند.
ای دل ز زمانه رسم احسان مطلب   /   وز گردش دوران سر و سامان مطلب
درمان طلبی درد تو افزون گردد   /   با درد بساز و هیچ درمان مطلب