تخریب دیوار و پایین انداختن گلدسته آستان مقدس زیارتگاه شهر انارک و شکستن حرمت آن

انارک نیوز - گزارش تصویری از تخریب دیوار و پایین انداختن گلدسته آستان مقدس زیارتگاه شهر انارک و شکستن حرمت زیارتگاه توسط یگان حفاظت مسکن و شهر سازی شهرستان نایین در حضور بخشدار و شهردار و یکی از اعضای شورای شهر انارک در روز سه شنبه مورخ اول مرداد ماه 1398 صورت پذیرفت. 

لازم بذکر است:
- این تخریب بدون هیچ ابلاغی به هیات امناء زیارتگاه انجام شده است .مگر می شود یک روزه و بدون اطلاع رسانی و بدون حکمی، تخریب انجام، آن هم دیوار ورودی امامزاده و پایین انداختن گلدسته آن انجام شود.
- این اقدام با لودر و ماشین های شهرداری انارک و توسط پرسنل شهرداری صورت پذیرفته است که آن هم جای بسیار سوال دارد.
- همچنین همه درختهایی که در آن محدوده بوده توسط افراد دست اندرکار از ریشه به بیرون کشیده شده است. به جز یک درخت (ارزش و اندازه کاشت و نگهداشت درخت در کویر با توجه به ریزگردهای منطقه چقدر است؟)
- بلوک های به کار گرفته شده در دیوار به دستور ارگان مربوطه و توسط پرسنل شهرداری شهر انارک و در حضور بخشدار شهر انارک تاجمیری و شفیعی یکی از اعضای منتخب شورای شهر جمع آوری و از امامزاده شهر انارک به بیرون برده شده است و مکان دپو این همه بلوک مشخص نیست. لازم بذکر است این اقلام توسط دولت خریداری نشده است که این افراد آنرا بدون اجازه حمل نمایند و با خود ببرند. تک تک بلوک ها، ذره ذره سیمان ها و هزینه کارگر و استاد بناها ...  با نذورات مردمی تهیه شده است.
نام این عمل آقایان را چه می توان گذاشت. مصادره ؟

آقایان علاوه بر اهانت به مقدسات و تخریب دیوار و پایین انداختن گلدسته ورودی به اعتقادات مردم شهر انارک بی احترامی نموده اند.
طبق تماس با ریاست محترم شورا ی شهر انارک جناب آقای پاکروان شورای شهر انارک اصلاً در جریان تخریب دیوار ها و انداختن گلدسته های ورودی زیارتگاه شهر انارک نبوده است. شهردار انارک یا مسئول وقت که در شهرداری فعالیت می کند به چه حکم و قانونی، بدون اجازه و مصوبه شورای اسلامی شهر انارک مجوز داده تا (لودر  ماشین آلات و نیروی کار) از شهرداری در اختیار افراد قرار گیرد؟ مگر در قانون شهرداری هر گونه تخریب، آن هم دیوار و گلدسته امامزاده مجوز نمی خواهد؟
شما با انجام اینکار به مقدسات و اعتقاد هزاران نفر از همشهریان انارکی و جوانان شهر توهین کرده اید؟ ملت ایران همه با هم فرقی نمی کند از دولتمرد تا کارگر، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد طبق دستور و فتوای امام خمینی (ره) هر ساله در روز قدس نفرین بر سر اسراییل می زنند. ولی افسوس دید بعضی از بزرگواران با دید آنها یکسان است.

اقدامات انجام شده:
- شکایت نامه ای توسط هیات امناء زیارتگاه به مدیریت اوقاف شهرستان نایین ارسال شده و جناب آقای مهندس جبلی پیگیر شکایت می باشد.
- پیگیری جهت ساخت مجدد دیوار و پرداخت هزینه تخریب.
- گزارش تصویری جهت اطلاع رسانی به آحاد مردم به خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان و سازمان صدا و سیما ی استان اصفهان ارسال گردیده است.
- هماهنگی با آقای دکتر پور بافرانی نماینده محترم شهرستان و مهندس جمالی فرماندار محترم شهر نایین
- و ....

اقدامات در شرف انجام:
- گزارش و ارسال عکس تخریب به بیت رهبری و اطلاع رسانی به رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای
- گزارش و ارسال عکس تخریب به ریاست محترم قوه قضاییه جناب آقای حجت الاسلام رئیسی