چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه ششم دی ماه 99 تا آدینه دوازدهم دی ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواست ها و پیشنهادها:
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن انجام شود.
1- مشکل دیرین قصابی انارک
2- بهداشت محیط کار
3- ماجرای سگهای سرگردان
4- خیّرین و اطلاع رسانی شفاف
5- پاسخگویی در ازای پیامد عملکرد
6- پاسخگویی مشروح شورای اسلامی شهر انارک به تمامی مطالبات اهالی حتی در حضور مسدولین استان به صورت شفاهی و کتبی

ب- در آغاز به خبر و مژده می پردازیم:
- چهارشنبه، ادارات، واحدهای کسبه و مساجد شهر انارک توسط نیروهای بسیج و قرارگاه جامع سلامت با محوریت قرارگاه جامع سلامت انارک ضدعفونی شد.

پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- مشکل دیرین قصابی
- مهندس رحیم پور: امروز دوشنبه است! قول و قرار قصابی دوشنبه ها چه شد؟ امروز مشتری طبق قول و قرار که دوشنبه باید باز باشد، رفته ولی دکان باز نشده. هر روز دیگری باز کرده است دستش درد نکند اما دوشنبه روزی است که قول باز بودن داده شده. به قولها احترام بگذاریم.
- ناشناس: پیشنهاد می شود که برنامه حضورشون را در روزهای مشخص و زمان مشخص روی ویترین مغازه نصب نمایند تا همه اطلاع داشته باشند.
- آقای حسینی: بسیاری از همشهزیها روز نوبتش میاند که الا فرمایش دوستان وعده خلافی کرده. روزی که قول و قرار داره موظفه که اون روز کشتار تازه داشته باشه و جوابگوی نیاز مردم باشه. اول قول و قراری می گذارند و چند روزی سرقرارشون هستتد و بعد به همین شکل برنامه رو بهم ریخته. بهشم که بگید، می گه: من اون چند روز اومدم مشتری نبود و این رو بهانه خودش می کنه. باید شهرداری داخل بشه و روزهای اجباری رو براشون برنامه کنه و چنانچه در برنانه دبه دراورد جواز کسب باطل و به متقاضی دیگری داده بشه. واقعا چرا کسی نظارت بر نظم و خوش قولی عوامل نداره؟!
2- بهداشت محیط کار
- ناشناس: چرا قصابی شیشه و در و بند نداره؟ از نظر بهداشت درسته؟ چطور اجازه می دن تو اون محل گوشت به فروش برسه.
3- ماجرای سگهای سرگردان
- ناشناس: امروز دوشنبه ۸ دی ماه این همه سگ تو کوچه بودند آیا کسی جوابگو‌ هست؟ چرا جمع شون نمی کنن والا ما بچه کوچیک داریم می خواییم اگه یه بار بیرون رفتن نگران حمله این سگها نباشیم.
4- خیّرین و اطلاع رسانی شفاف
- خانم فرازی: بالاخره اون بچه که نیاز واقعی به گوشی داشت یکی از این گوشی های اهدایی بهش رسید؟؟؟؟؟؟ ((خیر)) خوب ملاک انتخاب چی بوده اصلا پس؟؟؟ ما در اصفهان اولویت را دادیم به بچه هایی که هیچکدوم از اعضای خانواده گوشی نداشتند و ترجیحا اول کلاس اولیها  و چندبچه مدرسه ای. اینجا خوب نمی دونم چجوری است؟! تعداد دانش آموز تمام مقاطع هم اونقدر نیست که متوجه نشی نیازمند واقعی کیه. همه شناخته شده ن. از ابتدا باید شفاف سازی می شد!!! حالا هم خوب سوالات ما باعث توضیحات بیشتر شد ... آخه گوشی چیزیه که خیلیها توان خرید اون رو ندارند. مدیران محترم مدارس که تایید کنند کافی است.
- ناشناس: همکلاسی بچه ها که گوشی نداشت هنوزم نداره حتی یک کلاس مجازی هم نیومده تا حالا. یعنی من موندم چرا به این بچه گوشی ندادن. کاش مثل کمک هایی که به درمانگاه شد و آقای نعمتی قبول زحمت کردن این کمک هام همینجوری انجام می شد تا به دست نیازمند واقعی برسه. اطلاع رسانی نشد اصلا. فقط گفتن دادن. کاش کمک ها از این قبیل هم یک شخص اصلح را انتخاب کنند که اون هم نظارت داشته باشه و اون شخص بیاد اعلام کنه که گوشی رسیده به دست نیازمند واقعی یا حالا یه گوشی اضافه تر کمک کنن که به این بچه طفل معصوم هم برسه و سر کلاس مجازی حضور پیدا کنه. شکی پیش اومده، شفاف سازی کنن نه اینکه اینجور جواب بدن. شفاف سازی بشه که مدیران محترم هم زیر سوال نرن. کسایی که ما شنیدیم گوشی داشتن رو چرا دادن. وقتی مردم باخبر شدن که گوشی در کار نبوده. به نظر من اگه کمکی با ارزش تر از گوشی هم باشه نباید عکس بگیرند.کار نیک و پسندیده ایی بوده فقط مدیریت در توزیع مهمه.
- آقای رشیدی: اگه کسی را می شناسید که واقعا نیاز داره به صورت شخصی به آقای مطلبی بگید مطمئنا بررسی می کنن و درست می شه ان شاالله.
5- پاسخگویی در ازای پیامد عملکرد
- ناشناس: نباید لال بشیم باید سوال کنیم. باید هم درست جواب بدن. گروه خوب و مفید همینه دیگه که آزادانه نظرها را بنویسند و همه به نظر هم احترام بگذارند بالاخره یک راهی پیدا می شه که همه راضی باشن.

ت- در پایان به  "شکوفه های امید" و پاسخ کارگزاران می پردازیم و از شورای اسلامی و آقایان بقائی نیا عضو شورا و مطلبی نیا برای پاسخگویی سپاسگزاریم.
6- جلسه شورای اسلامی استان اصفهان،  هشتم دی ماه در سالن اجلاس استانداری با حضور مهندس غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دکتر ذاکری مدیرکل محترم دفتر امور شهری و شوراها و آقای کیانی ریاست شورای استان برگزار گردید. در این جلسه آقای محمد پاکروان رییس شورای اسلامی شهرانارک و از اعضای شورای اسلامی استان اصفهان علاوه بر نطق در خصوص مشکلات شهر انارک موارد را مکتوب جهت پیگیری به معاون استاندار و ریاست شورای استان تحویل نمودند. 1.دررابطه با مسکن محرومان و پیوست 14 برگ  مکاتبات کشوری، استانی و شهرستان و پیگیریهای مستمر شورا در خصوص تحقق این موضوع 2. مشکل عدم آسفالت میدان امام علی (ع) در ورودی شهر توسط اداره مربوطه 3. مشکلات گاز انارک و نقاطی که تاکنون علمک گذاری نشده با توجه به پیگیری مسئولین و درخواستهای مردمی و فصل سرما. 4. پیگیری و درخواست طرح حمایتی جهت راه اندازی جایگاه سی ان جی انارک باتوجه به موقعیت خاص منطقه و تردد زیاد طریق الرضا و درآمد پایدار جهت شهرداری انارک  5. نصب و راه اندازی ایستگاه هواشناسی انارک با توجه به پیگیری فرماندار محترم شهرستان و بخشدار انارک و رئیس هواشناسی شهرستان، باعنایت به خریددستگاه های مربوطه توسط هواشناسی شهرستان و جانمایی مناسب جهت  تسریع درامر تحقق این موضوع.
6- بازدید رئیس راه و شهرسازی شهرستان نایین آقای مهندس اسلامی از انارک. در جلسه ای که درمحل شهرداری باحضور شهردار و شورا برگزار گردید درمورد مشکلات و مسائل مربوطه بحث گردید و ایشان قول مساعدت در زمینه های مطرح شده را اعلام فرمودند.
1- آقای بقائی نیا: در این مورد ((تعهد قصابی زوز دوشنبه)) مجددا تذکرات لازم داده خواهد شد. بعد از اخطاریه شهرداری فعلا به صورت موقت مغازه فروش گوشت به یک مغازه بالاترانتقال داده شده تا درب شیشه ای تعویض گردد.
5- آقای مطلبی نیا: گوشی ها با هماهنگی مدیران مدرسه به دانش آموزان نیازمند اهداء شده. ... ۹تا گوشی بوده. هر شخصی در مورد گوشیها شک داره به بنده مراجعه کند.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.