شهردار جدید انارک معرفی شد

شهردار جدید انارک معرفی شد با حضور مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین، مهندس عرب معاون مدیر کل دفتر امور شهری وشوراهای استانداری، دکتر قاسمی شهردار شهرضا، بخشدار انارک، اعضای شورای اسلامی شهر انارک و تعدادی از اهالی این شهر مهندس سبحانی نسب شهردار پیشین انارک تکریم و مهندس خیابانی به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.
 مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین  در قسمتی از این مراسم عنوان نمود: ضمن تشکر ویژه از آقای مهندس عرب معاون محترم مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری که در جلسه امروز حضور دارند همچنین خیر مقدم خدمت جناب آقای دکتر قاسمی شهردار شهرضا و حضار محترم و تشکر ویژه از زحمات آقای مهندس سبحانی نسب شهردار پیشین انارک امیدوارم جناب آقای مهندس خیابانی در مسئولیت جدید موفق و موید باشند .مهندس نصرتی افزود انارک یکی از شهرهای زیبا و دارای پتانسیل در کشور است که دارای مردمان خوب و نجیب می‌باشد با اتحاد و یکپارچگی و همراهی با مسئولین می توان بسیاری از مشکلات این شهر را برطرف و به فرصت و نقطه قوت تبدیل نمود. ایشان ادامه داد مدیریت شهری از مهمترین مدیریت هاست چرا که مدیریت شهری پیشانی فعالیت عمرانی در شهرها می باشد. حدود ۸۰ درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند و به طور مثال در شهرستان نایین که حدودا دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت باشد حدود ۳۰ هزار نفر در شهرهای نایین انارک و بافران ساکن هستند که اگر مدیریت شهری به درستی به وظایف خود بپردازد و در انجام وظایف مطابق با قانون و رعایت حقوق شهروندی عمل نماید قطعاً تعداد زیادی از مردم از عملکرد نظام جمهوری اسلامی رضایت خواهند داشت .اگر کار درست انجام شود و آسیب به مردم تحمیل نشود، سیستم مدیریت شهری سیستمی کارآمد است .

فرماندار شهرستان نایین افزود سیستم مدیریت شهری، درآمد - هزینه است این موضوع از نظر بنده فرصت است البته که می‌تواند آسیب نیز باشد اگر مدیریت شهری درآمد پایدار نداشته باشد با مشکل مواجه می گردد و اگر درآمد پایدار وجود داشته باشد، در کنار آن با ابتکار و خلاقیت می توانیم به توسعه یافتگی دست یابیم .اگر بنا باشد آقای خیابانی شهردارموفقی باشد باید تمرکز را برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری قراردهد. آقای خیابانی جوان باتجربه ای هستند ایشان را برای چندین پست در شهرستان نایین در نظر داشتیم که به دلیل بروکراسی اداری نتوانستیم از پتانسیل و ظرفیت ایشان استفاده کنیم و با توجه به اصرار آقای سبحانی نسب برای رفتن از شهر انارک و استعفای ایشان، توفیق حاصل شد در خدمت آقای خیابانی به عنوان شهردار انارک باشیم .

نصرتی خاطر نشان کردچند توصیه به مسئولین از جمله خودم دارم . اولا احترام به مردم . حتی اگر بر اساس قوانین نتوانیم کار و درخواست یک شهروند را انجام دهیم احترام به مردم به عنوان ولی نعمت ما باید در عمل و رفتار ما بروز و ظهور کند. مورد دیگر تعامل با دیگران و مسئولین از جمله نماینده محترم ،فرمانداری ،بخشدار محترم ،اعضای شورای شهر و سایر مسئولین و مردم می‌باشد البته مهمترین تعامل باید با اعضای شورا باشد تا بتوان در مدیریت شهری موفق عمل نمود. موضوع دیگر استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای خدمت به مردم و قانون مداری و حرکت در چارچوب قانون می باشد .موضوع قابل اهمیت دیگر برای یک مدیر سلامت نفس می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است اگر ریالی را در شهرداری با بی قانونی جابجا کنیم به تک تک مردم خیانت کرده ایم و همچنین اگر من مسئول ندانم که فساد اتفاق افتاده و نتوانستم در بعد نظارتی خود درست انجام وظیفه نماینم قطعا دارای توان مدیریتی نیستم.وی افزود نوآوری و خلاقیت از دیگر خصیصه های هر مسئول است و در انجام هر کاری باید با نوآوری بیشترین تلاش را در خدمت به مردم داشته باشیم.همچنین باید مجموعه خود را به روز کنیم و یک مسئول باید در تصمیم‌گیری بلند نظر باشد و به اندازه بزرگی مردم نظرتان بلند باشد نه به اندازه جمعیت شهر انارک.

فرماندار شهرستان نایین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت :موضوع دیگری که در انارک باید به آن استناد کرد و از نکات مثبت و خصیصه های مثبت مردم این شهر می باشد کمک های خیرین و همراهی مردم با مسئولین است استفاده از ظرفیت معادن، پسمانداری انارک و ... با تصمیم‌گیری‌های بلند مدت می تواند به درآمد پایدار برای شهرداری انارک مبدل شود. ضمن اینکه قرار گرفتن در مسیر طریق الرضا واستفاده از جمعیت نامحدود گردشگران و مسافران عبوری می‌تواند در حوزه گردشگری هتلداری و توسعه این بخش بسیار مثمرثمر باشد.

مهندس عرب معاون مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز در این جلسه عنوان نمود: بر اساس وظایف و در حوزه قانون باید شوراها به فعالیت خود بپردازند و تعامل در میان اعضای شورا و همچنین تعامل با شهردار، مردم و سایر مسئولین بسیار راهگشاست. آنچه قانون در مبحث نحوه سکونت اعضای شورا تصویب کرده باید به طور کامل عملی شود.

 مهندس عرب افزود تقاضا داریم هر کسی به فعالیت در حیطه وظایف خود بپردازد. در رابطه با این که در آخرین ماه‌های پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشیم تاکید می‌نمایم تعهد و پروژه جدید برای شوراهای بعدی تعریف نکنید و اولویت کار خود را در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام قرار دهید. همچنین به شهردار منتخب که از بدنه شهرداری می باشند و عملکرد خوبی در حوزه کاری خود داشته‌اند تبریک می‌گویم و امیدوارم با تعامل با اعضای شورا و مسئولین بخش و فرمانداری شهرستان در پیگیری امور موفق و موید باشند. وی افزود آنچه باید شهرداران در برنامه کاری خود قرار دهند مبحث درآمد پایدار می باشد. در بحث درآمد پایدار باید شهرداری با اتکا به درآمدهای پایدار خود بتواند امور شهرداری را مدیریت نماید. مهندس عرب اظهار داشت  در سال ۹۹ بودجه شهرداری انارک ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و با اصلاحیه انجام شده به ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است .همچنین شهرداری انارک از محل درآمدهای محلی مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان وصولی داشته است.

مهندس سبحانی نسب شهردار پیشین انارک نیز در بخشی از این مراسم عنوان بود حدود دو سال و دو ماه در خدمت مردم فهیم و شریف انارک بودم که در این مدت در زمینه های عمرانی توانستیم بودجه ها را چندین برابر کنیم و نسبت به روکش آسفالت معابر، اصلاح هندسی معابر، جدول گذاری معابر ، ایجاد فرهنگسرای شهر، ساخت مخزن ذخیره آب، رنگ آمیزی جداول و ... خدماتی را ارائه نمایم که این خدمات جز با تلاش و کوشش شورای اسلامی شهر و پرسنل خدوم شهرداری انارک و همراهی مردم میسر نبود. همچنین در خدمت رسانی به  مسافران عبوری از مسیر طریق الرضا از تمام امکانات و ظرفیت شهرداری استفاده کردیم. سبحانی نسب افزود : پروژه های زیر ۱۰۰ میلیون تومان را با استفاده از پرسنل و کارگران خدماتی شهرداری به ثمر رساندیم و توافقاتی را با سازمان انرژی اتمی که قرار است یک پروژه عمرانی بزرگ را درشهر انارک اجرا کند انجام دادیم . در بحث پساب با انجام کارهای کارشناسی و بررسی‌های انجام شده سه راهکار از جمله تصفیه پساب خانگی، جمع آوری آب های فصلی و استفاده از آب چاه حفر شده را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم نیاز فضای سبز و آب صنایع در شهر انارک را تامین نماییم. شهردار سابق انارک در پایان عنوان نمود :ضمن حلالیت از مردم شریف شهر انارک برای جناب آقای خیابانی آرزوی توفیق دارم.

 مهندس خیابانی شهردار جدید انارک نیز در بخشی از این جلسه عنوان نمود خدا را شاکرم که توانستم در زادگاه خود به این مسئولیت دست یابم و امیدوارم با تلاش و همراهی و همکاری مردم و مسئولین و پرسنل خدوم شهرداری و تعامل ویژه اعضای شورای اسلامی شهر انارک در این مدت باقی‌مانده نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گام‌های مهمی برداریم.

لازم به ذکر است مهندس ابواقاسم خیابانی شهردار جدید انارک ضمن فعالیت در شهرداری قهدریجان ، به عنوان معاون شهرداری شهرضا نیزسابقه فعالیت دارد.
(۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - فرمانداری شهرستان نایین)