چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از شنبه هشتم آبان ماه 1400 تا آدینه چهاردهم آبان در زیر آمده است. 

1- انارک نیوز: اهدای دو عدد دستگاه ضدعفونی کننده دست به مدارس شهر انارک، اهدایی خیر گرانقدر مهندس محمد یزدانفر که تحویل مدیران دبیرستان شهیدمطهری و دبستان ایران انارک گردید.
2- ناشناس: (اداره برق را) پیگیری کنند چون داشتن آن برای شهر بسیار اهمیت دارد.
حمید: سالها پیش هواشناسی داشتیم، اداره برق داشتیم، پیش از بسیاری از شهرهای بزرگ دیزل ژنراتور برق برای انارک داشتیم، معدن نخلک داشتیم که سه شیفت کار می کرد، پیش از آن تعداد زیادی معدن داشتیم که همزمان کار می کرد و مدرسه هم داشتند اما حالا اینها را از دست داده ایم و دنبال مقصر  می گردیم!!! هر وقت حاضر شدیم از خود بگذریم، مسئولین نیز مجبور می شوند انارک را از محرومیت درآورند.
- ناشناس: چه بسا همشهریانی که مدام از طرف زمین شهری نایین تهدید به تخریب اماکن تجاری یا مسکونی شون شده و کارشون به دادگاه کشیده. ای کاش مشکل زمین های انارک، مشکل قصابی، مشکل جاده انارک به نخلک هم بطور جدی و اساسی حل می شد و ای کاش بیمه های دیگه هم به درمونگاه اضافه بشه. همچنین داروهای تخصصی به داروهای داروخانه ی درمانگاه اضافه بشه و ای کاش یک داروخانه ی دیگر درانارک وجود داشت. نمی دونیم کی خوابمون برد که همه چیز را درانارک ازدست دادیم؟ ی عابر بانک هم تو شهرک لازمه. درانارک تنها نعمتی که فراوان داشتیم زمین بود. این نعمت هم تموم شد.
- آقای بقایی نیا: انشالا تا پایان سال 5 هکتار زمین به محدوده شهر اضافه می گردد. طبق قولهایی که داده شده تا پایان دوره ریاست جمهوری حدود 365 پلاک زمین جهت مسکن واگذار می گردد.
- ناشناس: آیا فکر نمی کنید الان بشه یه وقت گذاشت و برنامه های شورای جدید را برای شهر با مردم درمیان گذاشت که مردم بدونند شورا چه برنامه هایی داره وچه مشکلاتی برای انجام برنامه های شورا و از همه مهمتر جوابگوی بعضی از سوالات مردم باشید البته به صورت عمومی و حضوری.
- آقای بقایی نیا: حدود دو هفته قبل در مسجد چهارده معصوم جلسه اعصای شورای شهر و شهردار محترم با مردم برگذار شد. که  در این جلسه عملکرد شورا در این دو ماه و همچنین مشکلات شهر مطرح و بررسی شد.
- ناشناس: پس چرا اطلاع رسانی نشد ما هم خبردار نشدیم. در جلسات مردمی اینده اگر ممکنه از تمامی مسولان شهر و همچنین شرکتهایی چون کال کافی یا مسکنی و طالمسی و نخلک هم دعوت به عمل بیاد جهت هم اندیشی و ارائه راه حل جهت مشکلات شهر عالی میشه. البته این جلسه فقط باید برای هم اندیشی و رفع مشکلات و نحوه کمک یا راه حل باشه نه سوال و جواب.
- روابط عمومی شورای اسلامی: اعضای شورای و شهردار محترم همه روزه در ایام هفته در محل دفتر شورای اسلامی وشهرداری آماده پاسخگویی مشکلات‌ و پیشنهادات و نظرات سازنده شهروندان گرانقدر می باشند. همچنین گزارشات عملکرد شورای اسلامی شهر انارک در جلسات مردمی هر سه ماه یکبار به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.
- آن دسته از عزیزانی که سهمیه نفت سفید  آنها قطع شده و لوله کشی گاز را انجام نداده‌اند. جهت باز گرداندن سهمیه نفت خود می توانند به دفتر شورای اسلامی انارک مراجعه و ثبت نام نمایند.
3- ناشناس: میگن چرا مردم از انارک میرن وقتی ی همشهری تو اداره ای هست و کاری از دستش بر می یاد انجام نمی ده دیگه چی می شه گفت ای داد بیداد.
4- انارک نیوز: عبور تعداد نفرات بازدیدکننده سایت انارک نیوز از مرز  پنج میلیون و پانصد و شصت و دو هزار نفر. 
- آقای کافی: خبر های پی در پی کرونا که به طور مدام در کانال انارک نیوز منتشر می شه با توجه به اخبار های رسانه ای زیادی که وجود دارد آیا انتشار آنها در کانال انارک نیوز لزومی دارد؟
- خانم زاهد: از اسم کانال مشخص است که چه نوع خبرهایی (خبرهای مربوط به شهر انارک) باید گذاشته شود.
5- پایگاه بسیج انارک: مسئولان، مردم ولایتمدار، دانش آموزان و معلمان و بسیجیان شهر انارک مراسم ۱۳ آبان را همزمان با روز ملی استکبار ستیزی جهانی، با شعار محوری <ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا> پیش از ظهر پنجشنبه و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محل دبیرستان شهید صمدی انارک برگزار کردند.
6- روابط عمومی شهرداری: آغاز عملیات ساماندهی و سنگ فرش پیاده رو پارک شهدا.
- دیدار و هم اندیشی مهندس خیابانی شهردار انارک با کارشناسان اداره آبفا استان اصفهان در رابطه با استفاده از ظرفیت آب تصفیه خانه واقع در جنوب شهر انارک جهت توسعه فضای سبز شهری و انتقال بعد از تصفیه کامل به محل مخزن ذخیره آب پساب.
- بازدید میدانی رییس پلیس راهور شهرستان نایین از نقاط حادثه خیز و ورودی شهر انارک به جهت جانمایی علائم ترافیکی و نصب سرعتکاه و همکاری فی مابین شهرداری و پلیس راهور شهرستان جهت برگزاری امتحانات آیین نامه رانندگی در شهر انارک
7- یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند. خانم ها خوشقدم شیری، فاطمه علیزاده انارکی و صغری شاعری. یادشان به خیر و خدا بیامرزدشان.