درجه ۲۵‌ شهرداری کشور ارتقا یافت

درجه ۲۵‌ شهرداری کشور ارتقا یافت
انوشه از ابلاغ درجه‌های جدید ۲۵ شهرداری توسط وزیر کشور به استانداران خبر داد و گفت: طی سال ۱۴۰۲ تا کنون درجات جدید ۶۴ شهرداری تعیین و ابلاغ شده است.

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سید سجاد انوشه اظهار داشت: به موجب این ابلاغیه‌ها، درجه شهرداری داراب در استان فارس به ۹ و درجه شهرداری‌های بندرلنگه در استان هرمزگان و فلاورجان در استان اصفهان به ۸ ارتقا یافت.

وی ادامه داد: درجه شهرداری‌های آغاجاری در استان خوزستان، اردکان در استان فارس، داران در استان اصفهان، شاهدشهر در استان تهران و عباس آباد در استان مازندران به ۷ ارتقا یافت.

انوشه افزود: درجه شهرداری‌های جعفریه در استان قم و سورشجان در استان چهارمحال و بختیاری به ۶ ارتقا یافت و همچنین درجه شهرداری‌های منظریه و نصرآباد در استان اصفهان، بابکان در استان مازندران، بزنجان در استان کرمان و کارزین در استان فارس به ۵ ارتقا یافت.

وی ادامه داد: درجه شهرداری‌های انارک در استان اصفهان، چوبر در استان گیلان، خاکعلی در استان قزوین، دستجرد در استان قم، گوجان در استان چهارمحال و بختیاری، مردهک در استان کرمان و مشکان در استان فارس به ۴ ارتقا یافت و همچنین درجه شهرداری‌های آبیز در استان خراسان جنوبی، کوهنجان در استان فارس، مهر در استان ایلام به ۳ ارتقا یافت.

انوشه توضیح داد: مدارک ارسالی شهرداری‌ها برای ارتقای درجه در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بررسی و موارد واجد شرایط پس از تایید از سوی وزیر کشور به استانداران مربوطه ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: به موجب دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری‌هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آن‌ها گذشته، می‌توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را بعد از تأیید استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کنند.

ارتقای درجه شهرداری‌ها به استناد تبصره (۳) ماده (یک) آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب (۱۳۷۰/۴/۱) هیات وزیران و اصلاحیه‌های بعدی آن و بر اساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری‌ها که طی نامه شماره (۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹) به تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، انجام می‌شود و شهرداری‌ها صرفاً از طریق بارگذاری اطلاعات و مستندات موردنیاز در سامانه درجه بندی شهرداری‌ها، می‌توانند پیگیر موضوعات مرتبط با درجه بندی از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شوند.

کد خبر: ۶۱۳۱۲۸- ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱