چه؟ (پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه 1403)

"یه وقتی می رسه که باید تصمیم مهمی گرفت و الان همون وقته. روز داوری نزدیکه، می خوای کدوم وری باشی؟"  

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال". 

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه 1403: 

1- بخشدار ساعی انارک، استدعا داریم جاده (گردنه زنجیرگاه) را حذف و جاده رفت دوبانده گردد زیرا هرسال براثر بارش و فرسایش، دچار تخریب و ریزش می‌گردد و از دیگر مشکلات اساسی این جاده معضل دسترسی درهنگام حادثه هست که فاصله بین دو جاده ۲۵ کیلومتر است. این خواسته اهالی انارک است.
2- حدود ۲ سال فعالیت‌های چشمگیری را با مدیریت جهادی و دلسوزانه آقای احسان نجفیان محمدی در انارک با مشارکت گروه خیرین دستهای مهربانی و سازندگی انارک برای شهر انارک به انجام رسانیدیم و تدبیر گردید که بانک امانات در انارک راه اندازی گردد که در استان جزو ۱۰ تای اول از لحاظ تجهیزات بانک امانات شد و پزشکان دوره ای در بخش انارک حضور یابند ولی مسئول پایگاه  آقای نجفیان را انتقال به نایین دادند و پیگیریهایی دراین زمینه صورت گرفت تا ایشان را برگردانیم.
- ناشناس: من به عنوان یک شهروند انارکی چطور می تونم به شهر خودم کمک کنم؟
- نعمتی: امیدوارم در اموری که به مشارکت جمعی نیاز است خدمتگزار شما خوبان باشیم. ما از وجود خیرین انارکی بخود می بالیم و قطعا اگر وجود این عزیزان نبود خیلی از ظرفیت‌های ما از دست رفته بود و این را مدیون این بزرگوارانیم.
3- با ۲۵ میلیمتر باران و جاری شدن سیل شدید خسارات زیادی به قنات آب چاه گربه وارد شده و جریان آب قطع شده است.
- ناشناس: احتمالا چندین سال خشک سالی باعث شده خاک دور چاهک های قنات‌ها مستعمل بشه و سیل توی قناتشون افتاده.
- ناشناس: هر کسی حق داره نگران خرابی آب و خاکش باشه.
4- آیین تجلیل و تقدیر از معلمان و دبیران شهر انارک توسط مدیریت آموزشی شهرستان نایین که با اهدا گل و هدیه ای که از طرف خیر ارجمند مهندس محمد یزدانفر تهیه شده بود از معلمان و مدیران زحمتکش این شهر قدردانی نمودند.
5- بررسی اجرای تفاهم نامه آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی‌ مسکن شهرهای نایین و انارک.
6- تلاش برای رفع کامل سیلاب در محور زواره به انارک.
7- هیات امنای مساجد و حسینیه شهدای انارک: مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در حسینیه شهدای انارک با سخنرانی حاج آقا روحانی و مداحی ذاکرین اهل بيت برگزار شد.
8- روابط عمومی شهرداری انارک: اجرای بلوک فرش پیاده رو خیابان شهید فهمیده.
9- یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، آقای یداله علیزاده عشین و خانم طوران ادهمی. همگی درگذشتگان یادشان گرامی و خدا بیامرزدشان.