چه؟ (پنجم تا یازدهم خرداد ماه 1403)

"یه روزی باید بری، دست کم یه اثری از خودت به جا بذار تا یادت کنن."

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال".

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از پنجم تا یازدهم خرداد ماه 1403:
1- دوره کلاس نقاشی کودکان در کتابخانه علی بن‌ موسی الرضا انارک با مدیریت خانم فاطمه رفیع مسئول کتابخانه و مربیگری خانم فاطمه مهدوی در حال برگزاری می باشد.
2- ناشناس: بناهای قدیمی بدلیل رسیدگی دائمی که لازم دارند مالکان آنها کمتر  برای اونها هزینه می‌کنند و شورا  پیگیر موارد بشه که چنانچه خانه قدیمی در حال تخریب یا خراب شده امر کنه که یا بازسازی کن یا بفروش به کسی که حاضر به بازسازی هست. بازسازی با آجر و سیمان و بتن کار درستی نیست و تلاش کنید خانه ها و بناهای تاریخی رو به همون سبک بازسازی کنیم. بسیار مخالفم با اینکه برای انجام هر کار در انارک فوری انارکیها موکول می‌کنند به خیرین محترم.
3- روابط ‌عمومی اداره آبفا انارک: اجرای عملیات سمپاشی منهول های فاضلاب در انارک به منظور جلو گیری از تکثیر سوسک و حشرات موذی آغاز شد.
- ناشناس: (در کنار) سمپاشی که حشرات خوب مثل زنبور و پروانه و بقیه حشرات گرده افشان رو می کشه از گیاه های فراری دهنده پشه گل ابریشم و رزماری و خرزهره استفاده بشه. کی می خواهید راه حلهای بیولوژیک و دوستدار طبیعت را بجای سمپاشی و غیره بکار ببرید. برای از بین بردن موش‌ها هم چند راسو نر یا چند راسو ماده بیارند که بعد از شکار موش‌ها زیاد نشند و بعد از چند سال از بین برن.
- ناشناس:  من شخصا تا سوسک می بینم یک سطل آب و نیم لیوان تاید داخلش می ریزم و قبل حل شدن تایدها یکباره داخل آبراه های فاضلاب میریزم.
4- طی مراسمی در محل سالن اجتماعات شهرداری انارک از آقای محمد علی اردکانی به عنوان کارگر نمونه مرکز جامع سلامت انارک توسط مهندس خیابانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر انارک با اهدا لوح تقدیر و هدیه یاد بود تجلیل بعمل آمد.
5- ناشناس: ورودی انارک نوشته " انارک مادر معادن زیرزمینی ایران" وقتی مسافری این مطلب رو بخونه پیش خودش چی می گه؟ بنظرم بگه ای بابا هر ده خرابه ای واسه خودش کلاس می گذاره! اما اگر کمی خبری نوشته می‌شد خیلی بهتر بود مثلا آیا می دانید معادن انارک از 0000 سال قبل سابقه معدنکاری دارد؟!
6- ناشناس: بنظرتون اگر بجای حمام قدیمی یک جای مناسب شهرداری درست کنه محل استراحت و غذاخوری مسافرین و به نحو مناسب اطلاع رسانی کنه درآمدی مناسب برای شهر و شهرداری ایجاد نمی کنه؟!
7- لطفا این محل ها که حادثه می ده رو درنظر بگیرید . شاید مشکل در اجرای جاده باشه. آمار تصادف و حادثه ها در سالهای قبل رو هم درنظر بگیرید‌.
8- یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، خانم ها فاطمه نائینی نژاد، فاطمه قائمیان و حاج محمدجعفر ذاکری انارکی. همگی درگذشتگان یادشان گرامی و خدا بیامرزدشان.