معدن نخلک به‌عنوان یک معدن برای گردشگری

همکاری دانشگاه آزاد استان اصفهان در پروژه فرونشست زمین
عضو هیات‌علمی گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه در پروژه فرونشست زمین، دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان همکاری کرد، بیان کرد: «فرونشست از مخاطرات طبیعی است که در اصفهان خیلی اتفاق می‌افتد، به‌صورتی‌که به‌جرات می‌توان گفت استان اصفهان یکی از سه استان اول در بحث فرونشست در کشور است.
به گزارش «فرهیختگان»، حوزه زمین‌شناسی یکی از محورهای فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان را تشکیل می‌دهد و حالا با توجه به درگیری این استان با چالش فرونشست زمین، اهمیت دوچندانی هم گرفته است. فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در حوزه زمین‌شناسی بهانه گفت‌وگویی با سیدحسن حجازی استادیار گرایش سنگ‌شناسی رسوبی و رسوب‌شناسی گروه زمین‌شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) شد که هم‌اکنون مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان را هم برعهده دارد...

امکان استفاده از معادن اصفهان به‌عنوان سایت گردشگری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های علمی دانشگاه آزاد استان اصفهان در حوزه معادن گفت: «رشته معدن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه وجود دارد و اعضای هیات‌علمی این رشته نیز مشغول به فعالیت هستند. در این حوزه قصدمان بهینه کردن و بالا بردن بهره‌وری در معادن است که جزء برنامه‌هایمان بوده است. این یکی از محورهای برنامه‌ریزی بلندمدت دانشگاه آزاد است و امیدواریم بتوانیم این مساله را با سازمان صمت پیش ببریم. برخی از معادن در استان اصفهان اصلا آموزشی هستند، حتی برخی از معادن پتانسیل این را دارند که به‌عنوان سایت‌های گردشگری استفاده شوند. مثلا معدن نخلک که در انارک است می‌تواند به‌عنوان یک معدن برای گردشگری استفاده شود؛ یعنی به‌عنوان یک سایت زمین گردشگری باشد. این مسائل را جسته‌وگریخته در برنامه‌هایمان داریم.»
(۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲)