احداث باند دوم انارک خور

پیش بینی سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در خراسان جنوبی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از پیش بینی سرمایه گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مشیرالحق عابدی صبح چهارشنبه در کمیته جذب سرمایه گذاری خراسان جنوبی که در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این کمیته یک زیر کمیته با عنوان بررسی اهلیت سرمایه گذار را دارد. وی از حضور تیم سرمایه گذاری در هفته جاری به استان خبر داد و افزود: اقدامات شایسته اتاق بازرگانی برای جذب و حضور سرمایه گذاران در استان قابل تقدیر است. وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بالغ بر ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در چندین پروژه توسط این گروه سرمایه گذار در استان انجام شود، افزود: رقم ریالی این طرح‌ها بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

بررسی اهلیت سرمایه گذاران

وی با تاکید بر اینکه این طرح‌ها با اولویت بندی پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی و مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی یکسری اقدامات را در خصوص اهلیت سرمایه گذارانی که هفته جاری به استان خواهند آمد را انجام داده‌اند....

به گفته وی احداث باند دوم طبس به یزد احداث باند دوم سربیشه به درح، احداث راه آهن زاهدان- زابل به بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری مشهد و احداث باند دوم بیرجند- نهبندان- زاهدان، احداث باند دوم انارک خور از جمله طرح‌های سرمایه گذار در حوزه راه و شهرسازی است.

ضیائیان تصریح کرد: طرحی نیز در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و ایجاد نیروگاه بادی درح است که سرمایه گذاری به مبلغ ۶۰ میلیون یورو پیش بینی شده و ۶۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
(کد خبر 5121295 - ۲۴ دی ۱۳۹۹،‏ ۱۱:۵۹)