نبود صرفه اقتصادی تنها دلیل انتقال گاز با تانکر به "خور و بیابانک" در اصفهان است

نبود صرفه اقتصادی تنها دلیل انتقال گاز با تانکر به "خور و بیابانک" در اصفهان استدر حالی که در ردیف بودجه سال ۹۸ و ۹۹ انتقال گاز به شهرستان خور و بیابانک دیده شده ولی باز هم شاهد انتقال گاز توسط تانکر و و جان باختن راننده هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اصفهان، صبح روز جمعه تریلری که محموله گاز "سی ان جی" را برای مصارف خانگی از نائین به خور و بیابانک منتقل می‌کرد، منفجر شد و راننده جان خود را از دست داد. این حادثه در 35 کیلومتری محور نائین به خور در محدوده ایستگاه راه آهن انارک اتفاق افتاد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این خصوص اظهار داشت: تریلر به علت وزش باد شدید، واژگون و مورد حریق واقع شد و راننده جان سپرد.

منصور شیشه فروش افزود: تامین گاز برای شهرستان خور و بیابانک از طریق تانکر انجام می‌شود به اینصورت که از ایستگاه نائین گاز "سی ان جی" بارگیری و به شهرستان منتقل می‌‍شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی شرکت ضرورت دارد شرکت ملی گاز در اسرع وقت اقدام به ارسال گاز از طریق لوله اصلی به شهرستان‌ها بکند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه گازرسانی به شهرستان‌های انارک، خور و بیابانک و روستاهای اطراف آن به وسیله تانکر انجام می‌شود، گفت: روزانه بیش از 20 تانکر در این مسیرها عملیات گاز رسانی را انجام می‌دهند و به منظور پیشگیری از مخاطرات لازم است شرکت ملی گاز هر چه زودتر طرح تامین گاز خور و بیابانک را از طریق خط اصلی دنبال کند.

نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار داشت: جمعیت شهرستان خور و بیابانک  و شهر انارک چیزی بالغ بر 25 هزار نفر است که متاسفانه همچنان از گاز سراسری بی‌بهره هستند.

الهام آزاد افزود: طی سال‌های اخیر گاز مردم این شهرستان از طریق گاز مخزنی تامین می شده که البته بنده با این رویکرد کاملا مخالف هستم چرا که معتقد هستم ممکن نیست که به نحو احسنت گاز این مردم تامین شود.

وی بیان کرد: در این یکی دو سال اخیر شاهد بودیم که در چند مقطع گاز این شهرستان قطع شده و درحال حاضر هم که شاهد این حادثه تاسف برانگیز بودیم.

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در ردیف بودجه سال 98 و 99 انتقال گاز سراسری به این شهرستان دیده شده بود ولی هنوز محقق نشده است.

وی بیان کرد: نگاه مسئولان ما نگاه اقتصادی است که معتقد هستند مقرون به صرفه نیست. این واقعا جای بسی تاسف دارد که با نگاه اقتصادی به این مسئله به این  مهمی نگاه می‌کنند.
(۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳)