ما به دنبال توسعه گازرسانی در منطقه شرق اصفهان هستیم

سید مصطفی علویقیمت گاز برای هر صنعت متفاوت است/ گازرسانی روزانه ۱۰۰ هزار خودرو در استان اصفهان
 مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان این که قیمت گاز در صنایع مختلف، متفاوت است، گفت: برای مثال قیمت برق دریافتی صنعت فولاد بر اساس نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تعیین می‌شود و از آنجا که قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در ماه‌های مختلف، متفاوت است، نرخ گاز دریافتی صنایع فولادی نیز متغیر است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سید مصطفی علوی امروز(دوشنبه؛ ۱۲ مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع وضعیت گازرسانی در استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان ۵ خط انتقال گاز (فشار بالا) وجود دارد که در بخش‌های مختلف پراکنده شده و به دلیل همین پراکندگی و برای دسترسی به خطوط امکان اجرای ایستگاه های تقلیل فشار فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۵۰ ایستگاه تقلیل فشار در استان وجود دارد که ظرفیت آن‌ها از ۶۰۰ هزار متر مکعب(در ایستگاه مبارکه) تا ۵ هزار متر مکعب متغیر است؛ گاز پس از ورود به خطوط انتقال گاز استان اصفهان، اندازه‌گیری شده و پس از تقلیل فشار از طریق بیش از ۲۷ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی به مشترکان تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در منطقه شرق اصفهان خط انتقال گاز نداریم و به همین دلیل ساکنان این منطقه گاز نداشتند که با مصوبه هیأت‌مدیره شرکت ملی گاز این بخش هم به وسیله CNG گازرسانی شد و در حال حاضر شهرهای خور و بیابانک، جندق، انارک و... نیز از نعمت گاز بهره‌مند هستند؛ اگرچه ما به دنبال توسعه گازرسانی در منطقه شرق اصفهان هستیم اما این مهم نیازمند وجود زیرساخت‌های لازم است.
وی با بیان این که  در زمستان سال گذشته در روزهای سرد سال بالغ بر ۱۲۰ هزار متر مکعب گاز از طریق کپسول به این منطقه ارسال شد، افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک گاز و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب مصرف گاز در استان اصفهان وجود دارد؛ همچنین یک میلیون و ۱۸۰ هزار علمک گاز در استان اصفهان نصب شده و بیش از هزار ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ راه‌اندازی شده است.
(۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ -  کد خبر: 19374)