هشدارباش سیل در تمام کشور

اصفهان در آماده‌باش کامل
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با «ایران» با بیان اینکه ۱۴ شهرستان استان درگیر بارش‌های تابستانی و سیل شده‌اند، گفت: با استقرار ۲۵۰ تیم امدادی در سطح استان، بازگشایی راه‌ها، تخلیه آب از ۲۵۰ واحد مسکونی، تخلیه آب از معابر، امدادرسانی به ۱۲۲ دستگاه خودرو در جاده‌ها، تقویت سیل‌بندها و بندهای آبخیزداری، اطلاع‌رسانی و هشدار به گروه‌های در معرض خطر ۱۴ شهرستان تحت تأثیر انجام شد و خوشبختانه این بارش‌ها و سیلاب‌ها حادثه جانی در پی نداشت.
منصور شیشه‌فروش با بیان آخرین وضعیت بارش‌های استان افزود: بارش‌ها از جنوب شرق آغاز و مناطق جنوبی و غربی اصفهان را گرفته و با توجه به بازگشایی مسیرهای انتقال آب و مدیریت و هدایت آن به مسیر دشت مشکل حل شده است. بیشترین خسارت به اراضی کشاورزی، راه‌ها، پل‌ها و بندهای آبخیزداری و روستاها و... وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه در جریان بارش‌ها، ۶ روستا روز پنجشنبه (۶ مردادماه) تخلیه و با رفع شرایط پرخطر به خانه‌های خود بازگشتند اظهار داشت: با توجه به این موضوع، ۶۰ هزار نفر هستند که در چادرها زندگی می‌‌کنند. با کمک و اطلاع‌رسانی‌هایی که توسط تیم‌های امداد انجام گرفت توانسته‌ایم از فاجعه جلوگیری کنیم اما متأسفانه به ۴۰ چادر عشایر شهرستان فریدن خساراتی وارد شد. همچنین فیبر نوری بر اثر جریان سیل دچار آسیب شده و تلفن روستاهای لوشاب، حسن رباط و موته و شهرستان لای‌بید بخش میمه قطع شد. اما در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است.
شیشه‌فروش درخصوص وضعیت جاده‌های استان نیز بیان کرد: محور جاده‌ای انارک - چوپانان به علت بارندگی شدید و آبگرفتگی موقتاً مسدود شده بود. همچنین محورهای جاده‌های نایین به اردستان و انارک به چوپانان و محور فرعی حسن‌رباط به لای‌بید که به علت سیل مسدود شده بود، با برطرف شدن خطر و ایمن‌سازی محور بازگشایی شد.
وی با اشاره به اینکه سه جاده مناطق شرقی مسدود و پس از رفع بحران باز شده و رفت و آمد در حال انجام و ترافیک روان است، تصریح کرد: با توجه به تداوم بارندگی‌ها، رعایت اصول ایمنی و خودداری از ترددهای غیرضروری لازم و در مجاورت رودخانه‌ها توقف نکنید. همچنین در حال حاضر همه اماکن گردشگری در مسیر رودخانه‌ها تعطیل شده‌اند.
وی همچنین به تعطیل بودن متروی شهرستان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط جوی و با در نظر گرفتن تجربه گذشته مترو همچنان تعطیل است تا از هرگونه فاجعه جلوگیری به‌عمل آید. همچنین تمام نیروهای امدادرسانی با توجه به شرایط آماده‌باش در یزد در حال امدادرسانی و انتقال تجهیزات به این استان است.
(۱۴۰۱/۵/۸ - ۱۳:۴۱ - ۷۸۷۹۵۵)