طراحی و اجرا پروژه‌های راهسازی استان اصفهان براساس مطالعات سیل 

بهزاد شاهسوندی-اصفهانامسال عملیات احداث ۱۲ پروژه راهسازی در استان اصفهان آغاز شد
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۲ پروژه جدید راه‌سازی در سطح استان اصفهان آغاز شده است، گفت: پروژه‌های راهسازی این استان بر اساس مطالعات سیل طراحی و اجرا می‌شود تا راه‌ها در مسیر رودخانه‌ها و آبراهه‌های فصلی نباشد.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ چندین پروژه مناقصاتشان انجام شده و در دست اقدام هستند اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ پروژه را آغاز کردیم، برای تعدادی پیمانکار مشخص شده و این طرح‌ها تاکنون حدود ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.  

وی اذعان داشت: در سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان اصفهان برای پروژه‌های راه اعتباری به میزان هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد که این اعتبار برای ۱۳ پروژه‌ با پیشرفت بالای ۵۰ درصد بوده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص میزان خسارت در اثر سیلاب‌های اخیر بیان کرد: در اثر حوادث اخیر و جاری شدن سیل به محورهای قدیمی آسیب‌هایی رسیده که اعلام میزان خسارات با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است اما به پروژه‌های جدید راه و شهرسازی آسیبی نرسیده چون که این پروژه‌ها بر اساس مطالعات سیل طراحی و اجرا می‌شود تا راه‌ها در مسیر رودخانه‌ها و آبراهه‌های فصلی نباشد.  

وی پیرامون پروژه‌های راهسازی که از مناطق حفاظت شده می‌گذرد، اظهار داشت: در اینگونه موارد طرح‌ها را در اختیار اداره کل محیط زیست استان قرار می‌دهیم و آن‌ها طرح را بررسی می‌کنند، مثلا در محور نایین- انارک حدود سه کیلومتر راه از منطقه حفاظت شده عبور می‌کند و به این سبب از اداره محیط زیست خواستیم. تدابیر خود را به ما برای کاهش تلفات احتمالی حیات وحش ارائه کنند.  

شاهسوندی در خصوص جاده گلپایگان به سه راهی موته، ابراز داشت: براساس صورتجلسه اداره‌کل محیط زیست در همین محور خاکریزها و پل های زیرگذر برای عبور حیوانات ایجاد کردیم که برابر با ساخت راه برای ما هزینه داشت و این اقدام برای جلوگیری از تلفات حیات وحش آن منطقه بوده است.  

(سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳)