چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه بیست و نهم آذر ماه 99 تا آدینه پنجم دی ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها و پیشنهادات:
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن انجام شود.
1- خیّرین و اطلاع رسانی شفاف
2- ماجرای گازرسانی سراسری
3- لزوم کمک به نیازمندان بدون مشخص شدن افراد کمک شونده
4- آبگیری سد منابع طبیعی دره انجیر پس از بارندگی های اخیر

ب- در آغاز به خبر و مژده می پردازیم:
- به مناسبت میلادحضرت زینب (س) و روز پرستار بخشدار شهرانارک به اتفاق دهیار و اعضای شورای چوپانان در درمانگاه چوپانان حضور بهم رساندند و از پرسنل خدوم و زحمتکش درمانگاه و کادر پزشکی و پرستاری و پرسنل فعال اورژانس تقدیر و تشکر بعمل آوردند و ضمن تقدیم شاخه گل به پاس زحمات شبانه روزی این قشر همیشه درصحنه خادمان سلامت به هریک ازپرسنل از سوی شورا و دهیاری محترم تقدیرنامه اهدا گردید.
- به مناسبت روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) رئیس سازمان تامین اجتماعی انارک از پرسنل زحمتکش و خدوم و کادر درمان و پرستاری درمانگاه انارک تقدیر و تشکر بعمل آوردند.
1- در ادامه کمکهای خیرخواهانه خیرین عزیز به مرکز درمانگاه انارک با مساعدت مهندس محمد یزدانفر (ساکن آلمان) یک عدد ترازویی قد و وزن بزرگسال به مبلغ ۲۶۵۰۰۰۰۰ ریال، یک عدد میز قد و وزن اطفال ۳۵۰۰۰۰۰۰ ریال، یک عدد فشار سنج ۸۵۰۰۰۰۰ریال و یک دستگاه ضدعفونی کننده موتوری ۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال جمعا به مبلغ ۱۲۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال به درمانگاه انارک اهداء نمودند.
قابل ذکر است تعداد ۹عدد گوشی همراه نیز از طرف خانواده های مهندس محمد یزدانفر، مجید صفوی و دیمکاری به مبلغ ۲۲۵ میلیون ریال خریداری و به دانش آموزان مدارس انارک و یکعدد کیس کامپیوتر به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به دبیرستان دخترانه شهید صمدی انارک اهداء شد.
2- به تدبیر سرکار خانم آزاد و با دستور وزیر محترم نفت نشست گازرسانی به شهرستان خوروبیابانک و صنایع حوزه انتخابیه با حضور معاون محترم وزیر نفت، مدیر عامل شرکت گاز استان و برخی از مدیران و نمایندگان صنایع حوزه انتخابیه برگزار گردید. گزیده‌ای از مباحث و مصوبات این نشست: مطالعه و طراحی شبکه گازرسانی شهرستان خوروبیابانک و اتصال به گاز سراسری، انتقال ایستگاه مادر به شهر انارک و اتصال این شهر به گاز سراسری و انتقال ایستگاه دختر به روستاهای جنوبی و بررسی استفاده صنایع از گاز CNG
3- توزیع هندوانه شب یلدا توسط نیروهای بسیج با هماهنگی پایگاه مقاومت بسیج و قرارگاه حافظان سلامت انارک

پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- خیّرین و اطلاع رسانی شفاف
- ناشناس: خیلی خوشحال شدم که گوشی همراه هم به بعضی  دانش آموزان دادن چون یکی از بچه های دبستان هم گوشی همراه نداشت و در کلاس مجازی هم اصلا حضور نداشت. خدا کنه یکی از کسایی که بهش دادن اون بچه  باشه و شاهد حضورش سر کلاس مجازی باشیم.
3- لزوم کمک به نیازمندان بدون مشخص شدن افراد کمک شونده
- ناشناس: ای کاش از زاویه ای عکس می گرفتید که چهره گیرندگان مشخص نمی شد.
4- آبگیری سد منابع طبیعی دره انجیر پس از بارندگی های اخیر
- آقای معدنچی: با توجه به بارش باران در روز های گذشته و آبگیری سد دره انجیر چه میزان آب وارد مخزن ذخیره انارک شده و همشهریان می توانند از آب باران استفاده کنند
- ناشناس: مگر در این چند سال که سد بالا دست اجرا شده ،دیگر منابع ذخیره، آب بارانی به خود دیده اند که حالا ببینند؟؟

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.