ثبت پهنه اکتشافی کاشان، مطالعات ژئوفیزیک هوایی و توسعه مناسبات بین‌المللی با قزاقستان

ثبت پهنه اکتشافی کاشان، مطالعات ژئوفیزیک هوایی و توسعه مناسبات بین‌المللی با قزاقستان
پایگاه خبری معدن نیوز - علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس این سازمان میزبان محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه، محمد سرجوقیان معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، علیرضا رضایی مدیر اکتشاف فولاد مبارکه و رضا اسلامی مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی اصفهان بود.

به گزارش معدن نیوز -علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس این سازمان میزبان محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه، محمد سرجوقیان معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، علیرضا رضایی مدیر اکتشاف فولاد مبارکه و رضا اسلامی مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی اصفهان بود.

بر اساس این گزارش، پیگیری مراحل نهایی ثبت پهنه کاشان به مساحت قریب به ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع از طرف مجتمع فولاد مبارکه و معاون معادن و فناوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشی از موارد موردنظر دو طرف بود تا پس از ثبت نهایی پهنه پروژه ژئوفیزیک هوایی در چارچوب تفاهم‌نامه ژئوفیزیک هوایی توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور عملیاتی شود.

همچنین، مقرر شد سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در پهنه انارک متعلق به مجتمع فولاد مبارکه نسبت به ارائه پیشنهادات جهت اکتشافات عمومی و تفصیلی برای ۱۷ محدوده اقدامات لازم به عمل آورد و برنامه انجام مطالعات استحصال آهن از هماتیت توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در قالب پروژه پژوهشی تهیه و به مجتمع فولاد مبارکه ارائه شود.

دو طرف راستای توانمندسازی یکدیگر در قالب همکاری‌های مشترک مجموعه معدنی فولاد مبارکه و در حمایت از فناوری‌های روز حوزه اکتشاف ذخایر معدنی مراتب پیگیری جهت تهیه و تجهیزات و دستگاه xrf پرتابل و دستگاه اسپکترومتر پرتابل برای هر دو طرف مراتب پیگیری توسط مجتمع فولاد مبارکه انجام شود.

شایان ذکر است؛ در خصوص اکتشاف و تامین سنگ آهن در قالب پروژه‌های بین‌المللی با دیگر کشورها به ویژه کشور قزاقستان ارائه طرح و پیگیری از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور انجام شود و شرح خدمات مناقصه راه‌اندازی پایگاه داده مجتمع فولاد مبارکه نیز توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور پیشنهاد و به مجتمع فولاد مبارکه ارائه شود.
(سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳:۰۷)