قرآن کریم، راه حل تمام مشکلات بی راهکار است

۲۰۲۲۰۸۲۴_۱۲۰۳۴۱
حجة الاسلام رنجبر، مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: راه حل تمام مشکلات و معضلاتی که برای آن راهکاری یافت نشده، قرآن کریم است.

به گزارش صاحب نیوز؛ جلسه ستاد شورای نماز شهرستان نایین با حضور حجت الاسلام رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان و محمد باقر مهدوی نژاد دبیر ستاد و محسن فیروزی فرماندار نایین و شورای اداری برگزار شد.

حجت الاسلام رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در  حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار  صاحب نیوز بیان داشت: امروز بیشترین دستور کار جلسه با توجه به روز جهانی مسجد و دهه بزرگداشت نماز و ترویج فرهنگ نماز که از آن عبور کردیم، موضوع مسجد بود که به‌ منظور برنامه ریزی حضور نوجوانان و جوانان در مسجد و تغییر کارکرد های آن، مقرر شد جلسه ای با حضور ائمه جمعه و مسئولان بسیج و کانون های فرهنگی مساجد و خادمان و هیئت امنا جهت بررسی روند این مهم، برگزار شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در این جلسه به بررسی مشکلات کشور و راه حل های آن پرداخت و عنوان کرد: دو موضوع اساسی در کشور به معضل تبدیل شده که راهکاری برای آن نتوانسته ایم پیدا کنیم اما می‌توانیم دوای تمام درد ها را علی رغم نبود راهکارهای دنیوی در قرآن کریم جستجو و اجرایی کنیم. در باب فضای مجازی مشکل و معضلات بسیار است که در کلام رهبر انقلاب این موضوع با تاکید بسیار یاد شده است و باید با جدیت تمام توسط قشر مذهبی دنبال شود.

وی اقامه نماز را راه حل برخورد با معضلات و مشکلات و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: دغدغه و استرس و اضطراب در سطح جامعه وجود دارد که کمتر دلیل این مسئله را متوجه می‌شویم اما یاد و ذکر خداوند و اقامه نماز برای رفع تمامی اضطراب ها را گام برداریم.

رنجبر در پایان گفت: ارزیابی برگزاری نماز در دستگاه ها در سامانه سجاده از اوایل مهرماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود که با اطلاع از پیشینه دینی و مذهبی شاخص شهرستان نایین، انتظار گزارش عملکرد بسیار خوبی را داریم.

محسن فیروزی، فرماندار شهرستان نایین در این جلسه اظهار داشت: در شهرستان نایین با کمک حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز، برگزاری نماز جماعت در روستاها و شهرهای پرجمعیت اطراف شهر نایین مثل انارک، چوپانان و مزرعه امام و دیگر شهر ها برقرار شد.

وی افزود: شهرستان نایین به دلیل قرار گیری در چهارراه ارتباطی باید در ورودی شهر های این شهرستان، امکانات برگزاری نماز وجود داشته باشد.

حمید شهریاری، مدیر اداره آموزش و پروش شهرستان نایین در این جلسه به بیان مشکلات برگزاری نماز و برنامه ها و مراسمات با موضوع نماز درمساجد توسط مدارس پرداخت و گفت: در برگزاری مراسمات و برنامه های مدارس در موضوع نماز و طرح های مذهبی در مساجد، مسئولان برگزاری مراسم برای برگزاری در مسجد باید با هفت خوان رستم رو به رو و در این بین ارتباط با خادمین مساجد سخت و زمان بر است.

در این جلسه به برگزاری هرچه بهتر و بیشتر نماز جماعت و آموزش احکام واجب به دانش آموزان، دانشجویان و مردم و مشکلات برگزاری نماز در اماکن و مساجد شهر و مساجد بین راهی نیز پرداخته شد.
(۱۲:۴۱ - پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۳)