دوباره والد خودت شو

انارک نیوز - Parent yourself again.2019
?کتاب: #دوباره_والد_خودت_شو
?️نویسنده: #یونگ_کنگ_چان
?️مترجم: #نجمه_سالاری
?#نشر_داهی
?160 صفحه
?ژانر: #توسعه_فردی_نیلوبوک

خلاصه:
?آیا عشقی که لایقش بوده‌اید را از والدینتان گرفته‌اید؟
درباره کودک و والد درون چه می‌دانید؟

نظر من:
?برخلاف چیزی که از اسم کتاب به نظر میاد که اگه عشقی که لایقش بودید رو از والدینتان نگرفتید این کتاب رو باید بخونید، حتی اگه مشکلی با این موضوع نداشتید هم این کتاب حرف‌های مفیدی برای گفتن داره.

چون همه ما درونمون علاوه بر کودک درون، والد درون هم داریم و باید بین این دو تعادل برقرار کنیم.

?والد درون ما مثل والدینمون وظیفه حمایت، پرورش و تربیت کودک درون رو به‌عهده داره و دونستن در این مورد بهمون کمک می‌کنه مانع آسیب این دو به هم بشیم و ازشون در جهت کمک به هم استفاده کنیم.

باید به کودک درونمان بیاموزیم دردهای عاطفی قدیمیش رو پیدا کنه و بهبود ببخشه و به والد درونمون یاد بدیم والد خوبی برای کودک درونمون باشه.

?نویسنده اهل سنگاپوره و مثل اکثر آسیایی‌ها تا زمان ازدواج در خانه زندگی می‌کرده، پس برای فرهنگ شرقی ما قابل‌درکه و تجربیات ملموسی داره که چگونه اختلاف نوع عشق ورزیدن و رفتار والدین رو درک کنیم و درنهایت اگه عشقی که لایقش بودیم رو ازشون دریافت نکردیم، حالا که بالغ شدیم، یاد بگیریم که چطور والد درونمون این عشق رو به کودک درونمون تقدیم کنه.

بریده کتاب:
?هر زمان که درد نمایان می‌شود، فرصتی است برای اینکه عشق به خود را تمرین کنید. این فرصتی است تا کمک کنید درد و ترسی که کودک درون با خود حمل می‌کند از بین برود.

?زمانی که متوجه شوید شما خودتان منبع عشق هستید، نیازی نیست در فرد دیگری دنبال عشق بگردید.

?اهمیتی ندارد در گذشته چه اتفاقی افتاده است. می‌توانید خودتان آن‌طور که دوست داشتید والدینتان به شما عشق بورزند، به خودتان عشق بورزید. اکنون شما فرد بالغی هستید. والد خودتان باشید.

?امتیاز گودریدز: 3.75/5
?امتیاز من: 4/5
?در یک کلام: کودک و والد درون
?سلیقه من: مفید بود

?پیشنهاد به:
همه کودک و والد درون دارن پس برای همه نکات مفیدی داره.

?یاد گرفتم:
والدین الگوی رفتاری ما هستن. نمی‌تونیم والدینمون رو تغییر بدیم اما می‌تونیم والد درونمون رو تغییر بدیم و الگوی جدیدی براش بسازیم.

❓والدین چه تاثیری بر زندگی آینده کودکان دارند؟

#نیلوبوک #کتاب #داهی_نیلوبوک #داهی #نشرداهی #هر_هفته_یک_کتاب_میخونم #کتابخوان #کتابخوانی #معرفی_کتاب #رمان #بوکستاگرام #معرفی_کتاب #کتاب_خوب
#parentyourselfagain #yongkangchan #book #bookish #bookishgirl #bookworm #booklover

11 دی 02