در رزمایش نهاجا چه گذشت؟

دردر رزمایش نهاجا چه گذشت؟ نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، روش‌های مقابله با تهاجم دشمن فرضی با استفاده از تاکتیک‌های نوین، تمرین شد.
 

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مرحله اصلی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در منطقه انارک اصفهان برگزار شد.

اقدامات صورت گرفته در این رزمایش به شرح ذیل است:

انهدام اهداف حیاتی دشمن توسط هواپیما‌های «اف ۵» و «صاعقه»/ تصویربرداری با دوربین‌های پیشرفته «سمات» برای نخستین بار
در اولین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، هواپیما‌های شکاری بمب‌افکن اف ۵ و صاعقه اهداف مهم و حیاتی دشمن را با استفاده از راکت‌های بومی و ساخت داخل منهدم کردند. 

انهدام اهداف زمینی توسط جنگنده‌های سوخو ۲۴/ اجرای عملیات رزم هوایی توسط هواپیمای اف ۱۴ و میگ ۲۹
در مرحله اصلی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ با استفاده از اصل غافلگیری، رادار‌های زمینی دشمن را مورد هدف قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.

انهدام اهداف زمینی توسط جنگنده‌های «فانتوم» با استفاده از بمب‌های «قاصد» و موشک‌های «ماوریک»
جنگنده بمب‌افکن‌های سنگین اف ۴ با استفاده از موشک‌های هوا به زمین ماوریک و بمب‌های هوشمند قاصد مواضع دشمن فرضی را منهدم کردند. 

اهداف زمینی توسط بمب یاسین منهدم شد/ انهدام اهداف هوایی توسط هواپیمای میگ ۲۹
در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، جنگنده‌های اف ۴ و هواپیمای رهگیر میگ ۲۹ با استفاده از موشک‌های بهینه شده و ارتقا یافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف زمینی و هوایی را با موفقیت منهدم کردند. 

انهدام اهداف زمینی توسط پهپاد بمب‌افکن‌های کرار برای نخستین بار
در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، پهپاد‌های بمب‌افکن کرار با شلیک بمب‌های ۵۰۰ پوندی، اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند. (کد خبر: ۴۲۴۹۸۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵)