رونمایی از نخستین سامانه شبیه ساز جنگنده اف ۱۴

رونمایی از نخستین سامانه شبیه ساز هواپیمای اف ۱۴ سامانه شبیه‌ساز جنگنده اف ۱۴ در پایگاه هشتم شکاری (شهید بابایی) در اصفهان بومی سازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: شبیه‌ساز پرواز یا سیمولاتور (Simulator) سامانه‌ای است که به وسیله آن پرواز واقعی برای خلبان مجسم می‌شود تا بدون حضور در پرواز واقعی، شرایط مشابه پرواز را تجربه کند.

امیر حمید واحدی با اشاره به اینکه سامانه جنگنده اف ۱۴ از چهار بخش واحد سمعی بصری که در مراحل اولیه آموزش خلبانان قرار دارد، گفت: شبیه‌ساز MT برای آموزش عملیات تاکتیکی افسر رهگیر سامانه OFT به مثابه شبیه‌ساز جلوی هواپیما وسامانه CPT برای تمرین خلبانان تشکیل شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: از خصوصیات این سامانه که توسط سازمان تحقیقات و خودکفایی ارتش طراحی و بومی‌سازی شده می‌توان به ارتباط سیستم MT با سامانه OFT و بهینه‌سازی آنها، وجود سیستم ویژه ۱۸۰ درجه جدید و مدل‌سازی برای تعادل وزنی در رفتار و عملکرد هواپیما که بیشترین شباهت و عملکرد شبیه ساز با هواپیمای اف ۱۴ حاصل شده است.

در این مراسم از خانواده شهید خلبان قاسم زمانی که تابستان امسال به دلیل نقص فنی جنگنده آموزشی اف-۷ ارتش در حوالی انارک نائین به شهادت رسید، تجلیل شد.

(کد خبر: ۳۷۷۹۹۷۹ - تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱)