طوفان گرد و خاک همراه با وزش باد شدید در راه مناطق شرقی اصفهان

طوفان گرد و خاک همراه با وزش باد شدید در راه مناطق شرقی اصفهان کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هشدار نارنجی برای وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک در مناطق شرقی استان به ویژه شهرستان‌های اردستان، نائین، انارک، چوپانان، صادر شده است.

ابراهیم هنرمند، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار طی ۳ روز روز آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس  آسمان قسمتی ابری گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در غرب  و جنوب استان بارش‌ باران و برف و در سایر مناطق بارش با شدت کمتر و به صورت باران پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند بیان کرد: در مناطق شرقی گاهی تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی سبب کاهش دید و اختلال در تردد می‌شود، همچنین در ارتفاعات و مناطق مستعد احتمال تگرگ و رگبار و رعدوبرق انتظار می‌رود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۷ و کمینه فردا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و خوروبیابانک به ۲۶ خوانسار و سمیرم با ۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‎‌ترین و سردترین نقاط استان  گزارش شده است.

وی با اشاره به میزان بارش در ۲۴ است گذشته در سطح استان خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش در سمیرم با ۳۹، دهاقان ۲۳ و شهرضا ۹ میلی‌متر ثبت شد.

هنرمند عنوان کرد: روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هشدار نارنجی برای وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک در مناطق شرقی استان به ویژه شهرستان‌های اردستان، نائین، انارک، چوپانان، صادر شده است.
(۱۷:۲۵ ۱۴۰۰-۱۲-۲۲)