چه باید کرد؟

 انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
دیدگاهها از شنبه بیستم اردیبهشت ماه 99 تا آدینه بیست و ششم اردیبهشت ماه به شرح زیر می باشد. 

 الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت و کمترین تماس با دیگران انجام شود.
1- با گرانی زمین و مسکن و اجاره در انارک، چگونه جوانان انارکی زندگی کنند؟
2- تغییر مکان یکی از تابلوهای اعلانات شهرداری ((انجام شد)) 

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
- گلریزان سنتی حسنه، جشنی ساده نیست بلکه دراین بزم مهربانی آبروی زندانیان جرائم غیر عمد خریده می شود. در همین راستا تعدادی از خیرین انارکی مبلغ  ۱۸۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال را به ستاد برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد شهرستان نائین اهداء نمودند. 

پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- با گرانی زمین و مسکن و اجاره در انارک، چگونه جوانان انارکی زندگی کنند؟
- ناشناس: این چه جور هست قیمت خرید زمین، خرید خونه و اجاره ها!؟ من یک جوون وقتی قدرت خرید نداشته باشم، قدرت پرداخت یه اجاره نداشته باشم باید چیکار کنم؟ این خونه ها بر چه اصولی و قانونی قیمت گذاری داره می شه؟ بگن تا ما هم بدونیم دلمون نسوزه.
- آقای حسینی: شما باید به مسئولین بفرمایید که کمک‌ کنید مشکل من حل بشه. اینجا بنظر من مقصر قیمت زمین هست. بدند مردم به قیمت متعارف انارک تا جوانان و نیازمندان بیاند و خانه هایی درحد توان بسازند و فرزندانشون مدرسه برند و کلاس و درس و مدرسه ها راه بیفته تا جمعیت و عوارض و نانوایی و گاز و آب و غیره برای انارک بیارند. در واقع برخی مسئولین فکر می کنند با پول زیاد بابت زمین گرفتن پول گیرشون‌ میاد که هزینه هارو جواب بدن. اما در کوتاه مدت درسته ولی در بلند مدت صحیح نیست و اومدن جمعیت باعث اشتغال و چرخیدن بازار و کاسبی و غیره می شه و پول دائم برای ادارات جمع می شه.
2- تغییر مکان یکی از تابلوهای اعلانات شهرداری
- آقای شهرابی: بیش از هفت ماه است که به تمام اعضای شورای شهر تک به تک پیشنهاد تعویض این تابلو نارنجی را که کل منظره برج و ساختمانهای زیر آن را خراب کرده داده ام. توی بهمن ماه گفتن به شهرداری گفته اند و قرار شده جای این بزرگوار عوض بشه ولی چون به انتخابات نزدیک می شیم بعد انتخابات.
((بلافاصله به دنبال این پیام تابلو برداشته شد پس)) جا دارد از زحمات آقای محمد پاکروان رییس شورای شهرمون  بابت رفع مانع دید منظره برج قشنگمون تشکر لازم را داشته باشم. 

ت- به "نمک خوردن و نمکدان را شکستن" می رسیم:
-

ث- پاسخ به "نمک خورها و نمکدان شکنان":
-

ج: بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.