مجتمع معدنی سرب نخلک انارک نائین مصداق رونق تولید است

مجتمع معدنی سرب نخلک انارک نائین مصداق رونق تولید است

مجتمع معدنی سرب نخلک مظهر فرمایشات رهبری مبنی بر رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا موثقی نیا شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز همزمان با سفر وزیر صمت به استان اصفهان، در نقطه‌ای حضور پیدا کردم که مظهر فرمایشات رهبری مبنی بر رونق تولید است، اظهار کرد: اتفاقات بسیار خوب و مبارکی در مجتمع معدنی سرب نخلک شهر انارک رقم خورده و مدیران این مجتمع در این بازدید عنوان کردند که در آینده نزدیک ظرفیت‌های متنوع این مجتمع چند برابر می‌شود.

وی ادامه داد: البته زمان این مهم مبنی بر چند برابری ظرفیت مجتمع مشخص شده است اما اعلام نمی‌کنیم و در زمان مقرر، مجدد از این مجتمع بازدید خواهم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو در ادامه تصریح کرد: از سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم آیت الله رئیسی، ورود حداکثری بخش خصوصی به معادن است و احداث و توسعه مجتمع معدنی سرب نخلک شهر انارک نیز کاملاً توسط بخش خصوصی صورت گرفته و این مهم برای مردم بسیار نوید بخش است.

وی افزود: امروز به نمایندگی از وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مجتمع معدنی حضور یافتم و ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید به این عزیزان، خاطرنشان کرد: این فرآیند خوب تولید را متوقف نکنند و به زودی شاهد افزایش تولید در این معدن هستیم.

بهره برداری از ۵ پروژه زیربنایی در مجتمع معدنی سرب نخلک

همچنین الهام آزاد، نماینده مردم نائین در مجلس با بیان اینکه بهره برداری از پنج پروژه در مجتمع معدنی سرب نخلک همزمان با هفته دولت صورت گرفته است، اظهار کرد: در مجتمع معدنی سرب نخلک در شهر انارک، پنج پروژه زیربنایی به بهره برداری رسید.

وی گفت: فاز نخست کارخانه ۱۰ هزارتنی تولید کنسانتره سرب امروز به بهره برداری رسید اما راه اندازی فاز دوم این کارخانه نیاز به برق یک مگاوات مضاعف دارد که مطابق قول معاون وزیر صمت از طریق تهران و پیگیری‌های آینده، دستور وزیر صمت برای تأمین برق این منطقه گرفته خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک افزود: امیدواریم زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه و آبادانی شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک را فراهم کنیم که این مهم با نگاه دولت سیزدهم محقق می‌شود.

اشتغال زایی برای ۱۲۰ نفر در مجتمع معدنی سرب نخلک

عارف باقری، مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک نیز در این نشست اظهار کرد: معدن سرب نخلک شهر انارک در شهرستان نائین یکی از قدیمی ترین معادن زیرزمینی و فلزی کشور با مجموع بیش از ۸۰ کیلومتر طول و ۲۰۰ متر ارتفاع تونل است.

وی ادامه داد: بسیار خوشبختیم که مقارن با هفته دولت در سال ۱۴۰۲، با حضور محمد رضا موثقی نیا، رئیس هیأت عامل هلدینگ دولتی فعال ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شاهد بهره برداری و افتتاح از پنج طرح زیربنایی با مجموع اعتبار ۵,۵۰۰ میلیارد ریال هستیم.

مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک عنوان کرد: فاز نخست کارخانه ۱۰ هزار تنی تولید کنسانتره سرب، افتتاح رسمی جاده ۱۰ کیلومتری اختصاصی مجتمع معدنی سرب نخلک، بهره برداری از طرح مکانیزاسیون استخراج از معدن زیرزمینی یا اسپیرال معدن نخلک، طرح‌های زیست محیطی پروژه تینکر و فیلتر پرس نخلک و انبارک های مواد ناریه واحد سوختگیری بنزین نخلک پنج پروژه بهره برداری شده با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجتمع معدنی سرب نخلک شهر انارک شهرستان نائین است.

وی افزود: با افتتاح این پنج طرح زیربنایی، شاهد به کارگیری و استفاده از خدمات ۱۲۰ نفر از همکاران خواهیم بود و مجموع نفرات حاضر در این مجتمع معدنی از ۵۵۰ نفر به ۶۷۰ نفر افزایش خواهد یافت و در کنار این اشتغالزایی مستقیم، اشتغالزایی غیر مستقیم ۱۲۰ نفر نیز در این مجتمع معدنی صورت می‌گیرد.

کد خبر 5874517 - ۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۴