چه؟ (چهارم تا دهم شهریور ماه 1402)

"دورانی که یاد آوری اش تنم را می لرزاند! پس از انقلاب فرهنگی، دوباره به دانشگاه بازگشتم، روزگار فرار مغزها(ی پوسیده ایران دوست) بود. دانشگاه عاری از مهر (آریامهر) نخستین، دانشگاه صنعتی پیشین و کنونی، ناآشنا، اسلامی و سر به زیر شده بود." 

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از چهارم تا دهم شهریور ماه 1402 در زیر آمده است. 
1- پایگاه اطلاع رسانی سرکار خانم الهام آزاد نماینده مردم شریف نایین و خوروبیابانک: درجه شهرداری انارک پس از ۶۷ سال از درجه ۳ به ۴ ارتقاء یافت. همچنین فاز سوم کارخانه فرآوری سرب و روی نخلک با اشتغال بیش از۱۲۰ نفر افتتاح شد.
- حمید: انارک نیوز در سایت خود بالاخص و خیلی خلاصه تر در کانال تلگرامی خود، خبرهای مستند خود را درباره انارک منتشر می کند بدون توجه به اینکه نماینده چه استفاده ای از هر خبر می کند یا شورا به نظرات همشهریان در کانالی که برای انتخاب شدن استفاده نمودند پاسخگو نباشد و خیر با ساختن آب انبار، خلاف نظر معماران و شهرسازان عمل نماید. باور کنید با داشتن اطلاعات صحیح، تصمیم گیری ساده تر است و دلیلی بر موافقت یا مخالفت با شخص خاصی نیست و ما در گذاردن اخبار بی طرفیم.
مرام انارک نیوز: ■ همیشه بایستی راست گفت و تمامی راست را گفت و هیچ وقت نباید دروغ گفت. ■ پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک! ■ من بشری هستم که از اینجا برخاسته ام، که بیشتر به اینجا و این محیط متعلقم و در ایرانم که در جهانم و از سوئی دیگر ابتدا من یک بشرم که به کل جهان تعلق دارم و با جهان باید زیست کنم، محیط هم باید با جهان زیست کند، با ملت بایستی همنوائی، هم نواختی، هماهنگی و همکاری داشته باشم و بعد در منطقه موثر باشم. ■ ز گفتار ویران نگردد جهان / بگو آنچه رایت بود در نهان
- ناشناس: آرزو داریم روزی اعلام بشه جاده خاکی کنارگذر زنجیرگاه بسته و تردد از جاده اسفالت همیشگی انجام می شود.
- ناشناس: ای کاش خانم نماینده فکری هم به حال قبض گاز می کرد که هنوز هم پس از گذشت این همه مدت و اعتراضات همشهری های محترم قبض گاز با نام جندق و بدون ذکر نام انارک میاد. طبق شنیده ها بیش از شش ماه است رییس اداره گاز رنگ انارک را ندیده است و هر چه پیگیری شده ابتدا گفته اند رییس جدید می فرستیم حالا هم می گویند که مگر کاری بر زمین مانده یا مشکلی پیش امده که دنبال رییس می گردید.
- ناشناس: کنتور گاز مادرم را هم شش ماهه متوجه نشده ایم کسی زنگ در را بزنه که بخواد کنتور ببینه. حالا یک پیام اومده که بدهی شما فلان مبلغه و فوری پرداخت کنید. آیا گاز گران شده؟
- ناشناس: انارک کلا متفاوت هست باجاهای دیگه. کار انارک حرف داره نگران نباشید.
- هیئت امنای موزه مردم‌شناسی کویر انارک: تبریک به شهردار، شورای شهر و کارکنان محترم شهرداری انارک که توانستید درجۀ شهرداری انارک را ارتقا دهید و امیدواریم همچنان به خدمات ارزندۀ خود ادامه دهید.
- مطلبی نیا: خبری که به ما دادن مبنی بر کنسل شدن برنامه بوده ولی متاسفانه این پروژه بدون حضور هیچ یک از مسئولین بخش انارک افتتاح شده و حتی پرسنل مجتمع شاغل نخلک  را هم مرخصی دادن.
- ناشناس: این مسایل نشان از آن دارد شورا و مسولین شهر انارک تعاملی با مدیران معدنی و صنعتی حوزه شهر ندارند که در رویدادهای مهمی که اتفاق می افتد آنها را دعوت نمی کنند.
2- انارک نیوز: استقرار موکب حضرت زينب سلام الله علیها در شهر انارک.
3- انارک نیوز: یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند. همگی درگذشتگان یادشان گرامی و خدا بیامرزدشان.